همشهری آنلاین: یک مقام امنیتی یمنی گفت که نور احمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی که در صنعا ربوده شده، زنده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) یک مقام امنیتی یمنی که خواست نامش فاش نشود روز یکشنبه به خبرگزاری رویترز گفت: «تماس‌ها با ربایندگان دیپلمات ایرانی از طریق میانجی‌گران قبیله‌ای تایید می کند که او (دیپلمات ایرانی) هنوز زنده است.»

بر اساس گزار ش پرس‌تی‌وی، نیکبخت، عضو کادر اداری سفارت ایران در یمن، در حالی که در ۲۱ ماه جولای از محل کار خود در صنعا به خانه بازمی‌گشت، توسط افراد ناشناس مسلحی که جاده را مسدود کرده بودند، ربوده شد. این افراد، او را مجبور کردند که از خودروی خود خارج شود و سپس وی را ربودند.

این مقام یمنی همچنین با رد گزارش‌های قبل مبنی بر این که جسد بدون سر نیکبخت پیدا شده است، گفت که تازه‌ترین اطلاعات نشان می دهد که «جسد کشف شده متعلق به وی نبوده است.»

اواخر ماه ژانویه جسد بی سری در مرکز یمن یافت شد که گفته می‌شد متعلق به نیکبخت است؛ در عین حال تهران این گزارش‌ها را رد کرد.

پیشتر روز یکشنبه کاردار یمن در تهران در اظهاراتی مشابه گفت بر اساس گزارش‌ها دیپلمات ربوده شده زنده و سالم است.

وی همچنین با اشاره به ترور اخیر دیپلماتی دیگر در صنعا گفت که گروه‌های تروریستی فعال در یمن با هدف تخریب روابط تهران - صنعا این جنایات را مرتکب می شوند.

ابوالقاسم اسدی، دیپلمات سفارت ایران در یمن نیز ۱۸ ژانویه مورد حمله مسلحانه افراد ناشناس مقابل محل اقامت سفیر در صنعا، پایتخت این کشور قرار گرفت.

مهاجمان ابتدا سعی کردند که این دیپلمات ایرانی را بربایند اما در پی مواجه شدن با مقاومت وی، به سوی او تیراندازی کردند. این دیپلمات ایرانی در اثر شدت جراحات در بیمارستان به شهادت رسید.

کد خبر 248126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز