همشهری آنلاین: کنفرانس بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی با عنوان ضرورتی برای وحدت مسلمانان دوم و سوم تیر با حضور شخصیت‌های برجسته اسلامی و اندیشمندان جهان درمرکز اسلامی انگلیس برگزار می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، دراین کنفرانس دو روزه که شخصیت‌های برجسته علمی از کشورهای آمریکا ، اتریش، دانمارک، سوئد، ایران، انگلیس، عراق، لبنان، کویت و سایر کشورهای اسلامی شرکت خواهند کرد، مسایلی از جمله بسترسازی برای تقریب مذاهب، راهکارهای بین‌المللی وحدت، نقش اندیشمندان در وحدت اسلامی و سایر مسایل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دکترعلی اوسی، دبیر کنفرانس بین‌المللی تقریب با اشاره به ضرورت‌های برگزاری این کنفرانس در شرایط حاضر گفت: حدود یک سوم مسلمانان درکشورهای غیر اسلامی زندگی می کنند و از این رو برگزارکنندگان این همایش قصد دارند با خطاب قرار دادن اندیشمندان مسوولیت‌های بزرگ آنان را بازشناسی کرده و به آنها یادآوری کند.

دکتر اوسی با تاکید بر نقش مرکز اسلامی انگلیس در این زمینه افزود: ازجمله وظایف این مرکز شناساندن دین اسلام به مشتاقان اروپا است و این امر جز با هم‌اندیشی و رایزنی بین صاحب نظران و متفکران و ایجاد وحدت بین آنها امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: باید براصول مشترک تکیه کرد و با زدودن سوء تفاهم‌ها، دل‌های مسلمانان را به هم نزدیک تر کرد که کنفرانس تقریب اسلامی تلاشی برای رسیدن به این هدف است.

کنفرانس بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی انگلیس باهمکاری نزدیک مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ایران و باحضور علمایی از اهل تسنن و تشیع، طی دو روز (دوم و سوم تیرماه) به زبان‌های عربی و انگلیسی برگزارمی‌شود.

کد خبر 24824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز