همشهری آنلاین: گروگانگیری صبح دوشنبه روسیه که در دبیرستانی در مسکو رخ داد با کشته شدن یک پلیس و یک آموزگار، و خلع سلاح فرد مهاجم که یک دانش آموز این مدرسه بود،از سوی نیروهای امنیتی به پایان رسید.

گروگانگیری در مسکو با ۲ پایان یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، صبح روز دوشنبه یک فرد مسلح با حمله به دبیرستانی در مسکو یک پلیس و یک آموزگار را با شلیک گلوله از پای درآورد و سپس اقدام به گروگان گرفتن 20 نفر از دانش آموزان کرد.

این حادثه در دبیرستانی در شمال مسکو رخ داد. فرد مهاجم سپس توسط نیروهای امنیتی خلع سلاح و بازداشت گردید و بدین ترتیب ماجرای گروگانگیری در مسکو به پایان رسید. هنوز اطلاعات زیادی در مورد فرد مهاجم منتشر نشده است.

این حادثه در حالی رخ داد که روسیه از چند روز دیگر میزبان بازی های المپیک زمستانی است و حساسیت زیادی در مورد امنیت این بازی ها وجود دارد.

"دکو عمراف" رهبر افراطیون حاضر در داغستان از نیروهای تحت امر خود خواسته تا با تمام توان و انجام عملیات های تروریستی از برگزاری بازی های المپیک جلوگیری کنند. در همین رابطه در روزهای پایانی سال گذشته میلادی (کمتر از دو ماه قبل) دو انفجار انتحاری در شهر ولگوگراد انجام شد که 34 کشته بر جا گذاشت.

بعد از این عملیات های تروریستی، تدابیر امنیتی در روسیه بویژه سوچی (مکان برگزاری بازی های المپیک) به شدت افزایش یافت اما با این وجود تحولات امنیتی و اقدامات خرابکارانه همچنان در روسیه وجود دارد.

ایرنا نیز در گزارشی به نقل از ایتارتاس به نقل ولادیمیر مارکین سخنگوی کمیته دادستانی روسیه اعلام کرد: فرد گروگانگیر از دانش آموزان مقطع بالاتر همین مدرسه بود که عمل گروگانگیری امروز در آن اتفاق افتاده بود.

کد خبر 248249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز