همشهری آنلاین: رئیس ستاد بحران ارتش جمهوری اسلامی از اعزام گروه‌های امدادی ارتش اعم از یگان های قرارگاه لشکر ۳۰ گرگان، فرماندهی ناوگان شمال نیروی دریایی، تیپ ۲۱۶ زرهی قزوین و مرکز آموزش تکاوران منجیل برای کمک رسانی به مردم گرفتار در بحران برف و کولاک استان های گیلان و مازندران خبر داد.

 محمد محمودی

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ محمد محمودی، افزود: با بارش شدید نزولات جوی در مناطق شمالی کشور و با درخواست استانداری های استان های فوق، تیم های امدادی ارتش از نخستین ساعات شروع برف و کولاک در استان های گیلان و مازندران کار امداد رسانی را آغاز کردند.

محمودی با اشاره به این که از مشکلات هموطنان آسیب دیده، بازگشایی معابر عمومی و جاده های اصلی شهرها و روستاها است، افزود: ده ها دستگاه خودروی سنگین از جمله نفربرها، خودروهای کمک دار، گریدر و بولدوزر ارتش به منظور امداد رسانی به مناطق مختلف استان گیلان و مازندران اعزام شده اند.

رئیس ستاد بحران ارتش گفت: فرماندهی ارتش در این رابطه به یگان های ارتش جمهوی اسلامی دستور ویژه برای همکاری گسترده با مردم و نهادهای اجرایی صادر کرده است.

محمودی ادامه داد: برابر تدبیر و دستور فرماندهی ارتش جمهوی اسلامی، تجهیزات و امکانات لازم از یگان های مستقر در منطقه و مناطق همجوار در کنار سایر نهاد ها و مسوولان اجرایی کشور برای کمک رسانی به مردم بسیج شده اند و با نیمه تعطیل در آوردن فعالیت های روزانه خود، اولویت اصلی را کمک به آسیب دیدگان از برف و کولاک شدید مناطق شمالی کشور قرار داده اند.

وی همچنین از ارسال دستگاه های سیار طبخ نان، چند نوبت غذا، دارو، پزشک و تجهیزات پزشکی، تانکرهای آبرسانی به مناطق متاثر از بارش برف سنگین و کولاک در شمال کشور خبر داد.

کد خبر 248408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز