یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اکشن علمی تخیلی و غیرمتعارف «بی‌وزنی/جاذبه» تبدیل به سومین فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری تاریخ سینما در سالن‌های نمایش عظیم آیمکسی شد.

فیلم خارجی

به گزارش فارس، تهیه‌کنندگان این درام علمی تخیلی می‌گویند 100 میلیون دلار از فروش کلی آن، مربوط به سالن‌های آیمکسی می‌شود.

کمپانی برادران وارنر در کنار اکران عمومی فیلم در مولتی پلکس‌ها، آن را در 639 سالن آیمکسی در کشورهای مختلف جهان هم اکران عمومی کرد.

تمام این سالن‌های آیمکسی هم ساخته جدید آلفونسو کارون را به صورت سه بعدی نمایش دادند و شاهد استقبال بالای تماشاگران از آن بودند.

رقم فروش 100 میلیون دلاری آیمکسی «بی‌وزنی»، از سوم اکتبر سال 2013 تا پنجم فوریه سال 2014 نصیب این فیلم شده است.

49 میلیون دلار از این رقم اختصاص به سالن‌های آیمکسی آمریکای شمالی و 51 میلیون دلار دیگر آن،‌ مربوط به بقیه کشورهای جهان است.

تعداد 330 سالن آیمکس در آمریکا و 309 سالن آیمکس در بقیه کشورهای جهان،‌ این درام اکشن علمی تخیلی را نمایش می‌دهند.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند «بی‌وزنی» سومین محصول صنعت سینماست که نمایش عمومی آن در سالن‌های نمایش آیمکسی، یک فروش 100 میلیون دلاری را تجربه می‌کند.

«آواتار» و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» دو فیلم دیگری هستند که قبل از «بی‌وزنی» توانستند به این رقم فروش کلان دست پیدا کنند. هر دو فیلم در سال 2012 به نمایش عمومی در‌آمدند.

به نوشته سایت اینترنتی باکس آفیس، فروش کلی جهانی فیلم (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) به 700 میلیون دلار رسیده است.

حدود 264 میلیون دلار از این رقم اختصاص به سینماهای آمریکای شمالی دارد. در عین حال این فیلم نامزد دریافت 10 جایزه اسکار هم شده است.

ساندرا بولاک و جورج کلونی بازیگران اصلی (و در حقیقت تنها بازیگران) فیلم هستند. کاراکتر آن‌ها به دنبال یک نقص فنی در ایستگاه فضایی‌شان، در فضای لایتناهی سرگردان می‌شوند.

کاراکتر بولاک پس از مرگ کاراکتر کلونی، باید راهی برای بازگشت به زمین پیدا کند. اما انجام این کار تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد.

کد خبر 248894
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز