دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار سفیر جدید تونس با وی، ضمن ابرازخرسندی از تحولات اخیر تونس و نقش آن در کشورهای شمال آفریقا و با بیان اینکه پیامبراکرم (ص) بنیانگذار مشورت در جهان اسلام بود گفت: ما در مردمسالاری پیشرو هستیم.

حسن روحانی

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه هنگام دریافت استوار نامه «قاضی بن صالح» سفیر جدید تونس در تهران افزود: ایران و تونس علاوه بر همکاری‌هایی که در مجامع اسلامی و بین المللی دارند، می‌توانند در زمینه مسایل منطقه‌ای و جهان اسلام نیز با یکدیگر همکاری و رایزنی‌های نزدیکی داشته باشند.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور مسلمان ایران و تونس بر توسعه و تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی و ضرورت گسترش و تسهیل صنعت گردشگری میان دو کشور اظهار کرد: ایران خواهان توسعه روابط با کشور دوست و برادر تونس است.

سفیر جدید تونس نیز در این دیدار گفت: دولت تونس مصمم به گسترش و تحکیم روابط با ایران است

قاضی بن صالح ضمن ابلاغ سلام‌های گرم منصف المرزوقی رییس جمهوری تونس به دکتر روحانی و عرض تبریک به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مفتخرم به کشوری ماموریت پیدا کرده‌ام که صاحب فرهنگ، تاریخ و تمدن بزرگ و شناخته شده‌ای در جهان است.

بین صالح ضمن تبریک پیروزی ملت ایران از طرف دولت و ملت تونس گفت: تونس خود را شریک پیروزی های انقلاب اسلامی ایران می داند.

سفیر جدید تونس در ایران افزود: دولت تونس مصمم به گسترش و تحکیم روابط خود با جمهوری اسلامی ایران نه تنها در عرصه سیاسی بلکه در تمام زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

کد خبر 249152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز