شنبه ۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

الهام اناری: با فرا رسیدن فصل تابستان شبکه‌های مختلف تلویزیونی هر کدام بخش زیادی از وقت خود را به پخش برنامه‌های ترکیبی اختصاص می‌دهند. برنامه‌هایی که یکی از مؤلفه‌های ثابت و البته مهم آن حضور مجری است.

متاسفانه در کشور ما فقدان یک سیستم آموزشی کارآمد موجب باری به هر جهت شدن اجرا در تلویزیون شده است. بسیاری از مجری‌های تلویزیونی با آزمون و خطا زمینه‌های مختلف کاری را تجربه می‌کنند و کم‌کم به اصطلاح در این حرفه جا می‌افتند.

آنتن‌های تلویزیونی ما گاه تبدیل به میدان یکه‌تازی مجری‌های بی‌تجربه‌ای می‌شود که بدون درک ساحت مخاطب و با نگاهی از بالا به او، باعث وارد آمدن لطمات جبران‌ناپذیری به برنامه‌ و نگاه مخاطب می‌شوند. بدون شک امروزه در دنیا بسیاری از برنامه‌ها با مجریان آن شناخته می‌شود. اجرا در تلویزیون کار پرزحمتی است که به تلاش و ممارست فراوان نیاز دارد. یک مجری شناخته شده با مردم زندگی می‌کند و مردم هم او را باور می‌کنند. مجریان خلاق همیشه به عنوان مجریان صاحب سبک شناخته شده‌اند و مردم همواره از آنها یاد می‌کنند. این روزها اجرای همراه با خلاقیت، نوآوری و ابداع تحقیق و تفکر، بیشتر مورد پسند مخاطب است. اما آیا مجری برای به دست آوردن این توانایی‌ها صرفاً نیاز به جمع‌آوری اطلاعات دارد و یا دارا بودن سواد کافی به موفقیت او کمک می‌کند؟

اطلاعات، داده‌های بدون پردازشی هستند که ما آنها را صرفاً دریافت می‌کنیم اطلاعات را حاصل کرده‌ایم و در مواقع ضروری از آنها استفاده می‌کنیم اما دانش آن چیزی است که با صرف زمان زیاد آن را به خوبی درک کرده و به دست آورده‌ایم؛ چیزی که به آسانی از ذهن ما پاک نمی‌شود.

اما فراموش نکنیم که مخاطب تلویزیون هوشیار است. او وقت زیادی را با رسانه مورد علاقه‌اش می‌گذراند و برنامه‌ها را بادقت دنبال می‌کند. مخاطب سطح سواد و دانش مجری را به راحتی حدس می‌زند. خوب است مجری‌های تلویزیونی با اتکا به دانسته‌هایشان به اعتماد به نفس واقعی برسند و باور کنند که حق اظهارنظر در هر حوزه‌ای را ندارند.

کد خبر 24928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز