چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مسئولان امنیتی مصر اعلام کردند شامگاه سه‌شنبه سه نیروی پلیس در شمال‌شرقی این کشور به دست افراد مسلح کشته شدند و به این ترتیب شمار نیروهای نظامی کشته‌شده طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور به پنج تن رسید.

egypt

از سوم ژوئیه که ارتش مصر، محمد مرسی، رئیس‌جمهور این کشور را از قدرت برکنار کرد و قدرت حاکم جدید هر گونه تظاهرات طرفداران او را به شدت سرکوب کرد ، حملات به نیروهای پلیس و سربازها در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ، مسئولان دستگاه‌های امنیتی که خواستند نامشان فاش نشود ، اعلام کردند شب گذشته در شهر اسماعیلیه در کانال سوئز ، افراد ناشناس به سه نیروی پلیس که با خودرو به سمت قاهره در حرکت بودند ، حمله کردند.

این منابع افزودند در این حمله دو مأمور و یک افسر پلیس کشته شدند.

صبح سه‌شنبه یک نیروی پلیس در حمله‌ای مشابه در اسماعیلیه کشته شد. چند ساعت بعد در پورت سعید نیز یک پلیس دیگر به همین سرنوشت دچار شد.

براساس آماری که خبرگزاری فرانسه از طریق داده‌های رسمی تهیه کرده است ، از 23 ژانویه تا کنون 22 نیروی پلیس در این حملات که به گفته مقامات شورشیان اسلامگرا آن را هدایت می‌کنند ، جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته منابع مذکور ، فعالان تندروی اسلامگرا به علاوه یک خط لوله گاز را در منطقه سینا ،منفجر کردند.

این حمله که هیچ تلفاتی در پی نداشت ، چهارمین حمله به خطوط لوله گاز از ابتدای سال کنونی میلادی است.

گروه تندروی انصار بیت المقدس که گفته می‌شود از القاعده الهام می‌گیرد و مقر آن در منطقه سینا است ، مسئولیت بیشتر حملات به نیروهای نظامی در قاهره و خرابکاری‌ها در خطوط لوله گاز را بر عهده می‌گیرد. اما دولت جدید این حملات را به اخوان‌المسلمین ، حزب محمد مرسی نسبت می‌دهند.

پس از آن‌که ارتش مصر محمد مرسی ، تنها رئیس‌جمهور این کشور را که به صورت دموکراتیک انتخاب شده بود ، برکنار کرد ، نیروهای پلیس حدود هزار و 400 تظاهر کننده طرفدار مرسی را کشتند و هزاران اسلامگرا را که بیشتر آنها وابسته به اخوان‌المسلمین بودند ، بازداشت کردند.

ارتش اواسط سال 2013 دست به عملیات گسترده‌ای در منطقه سینا برای بیرون راندن اسلامگراهای تندرو از این منطقه زد و همواره از بازداشت یا کشتن « تروریست ها » خبر می‌دهد.

کد خبر 249379
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز