همشهری آنلاین: بنیانگذار شرکت مایکروسافت و ثروتمند‌ترین مرد جهان طی دومین برنامه پرسش و پاسخ آنلاین خود در وب‌سایت ردیت، به تمامی پرسش‌های طرفدارانش درباره موضوعات مختلف پاسخ داد.

Bill Gates

براساس گزارش NBC، بسیاری بیل‌گیتس را یک نابغه کامپیوتر می‌شناسند،‌ از این رو شاید برای بسیاری عجیب باشد که بدانند بیل گیتس عاشق ظرف شستن است، یا اینکه رشته حقوق از رشته‌های مورد علاقه‌اش بوده‌است. این اطلاعات جدید از برنامه اخیر پرسش و پاسخ "هرچه می‌خواهی از من بپرس" روی وب‌سایت ردیت به دست آمده‌اند.

یکی از پر طرفدارترین پرسش‌ها نظر گیتس درباره برنامه جاسوسی NSA بود،‌از این رو گیتس اول به این پرسش پاسخ داد. وی گفت این موضوعی پیچیده‌است، دولت برای متوقف ساختن تروریسم و جنایت مسئول است،‌ اما باید شفافیت بیشتری به خرج دهد. باید در شیوه جمع‌آوری و محافظت از اطلاعات اطمینان ایجاد شود.

وی درباره بازگشتش به مایکروسافت گفت که از پیشنهاد اخیر مدیرعامل جدید مایکروسافت برای حضورش در این شرکت و پشتیبانی از نوآوری در محصولات مایکروسافت بسیار خوشحال شده است اما وی دو سوم زمان خود را صرف بنیاد خیریه‌اش کرده و تنها یک سوم از آن به مایکروسافت اختصاص دارد و تمرکزش را بیشتر روی تولید خواهد گذاشت.

برخی از  پرسش‌ها و پاسخ‌هایی که در این برنامه مطرح شده‌اند از این قرارند:

  • بیل گیتس 20 سال پیش با بیل گیتس امروز چه تفاوتی کرده‌است؟

20 سال پیش من برای روزهای متوالی در دفتر کارم می‌ماندم و حتی به بیرون آمدن فکر نمی‌کردم،‌در آن زمان پرانرژی و کمی ساده‌لوح بودم. اما امروز خوشبختانه کمی جاافتاده‌تر و معقول‌تر شده‌ام.

  • تا‌ به‌ حال برنامه‌ای برای افزایش طول عمرت داشته‌اید؟

نه، نداشته‌ام. دیگران به آن می‌اندیشند اما من نه، زیرا نمی‌خواهم سال‌های آخر عمرم را افزایش دهم، مگر اینکه این اتفاق برای بیشتر مردم بیافتد.

  • کاری هست که دیگران انتظار انجامش را از شما نداشته‌ باشند اما شما از انجام آن لذت ببرید؟

من هر  شب ظرف‌ها را هم می‌شویم،‌ دیگران هم داوطلب انجام این‌کار می‌شوند، اما من دوست دارم به شیوه خودم این‌کار را انجام دهم.

  • اگر به حوزه رایانه قدم نمی‌گذاشتید و مایکروسافت را تاسیس نمی‌کردید، چه کار دیگری انجام می‌دادید؟

شاید وارد عرصه حقوق یا ریاضیات می‌شدم. پدرم یک وکیل بود. فکر می‌کنم اکر وارد علوم رایانه‌ای نمی‌شدم، یک فیزیکدان می‌شدم.

  • بهترین توصیه مالی شما برای افرادی که درآمد آنها سالانه کمتر از 100 هزار دلار است چیست؟

در بخش آموزش سرمایه‌گذاری کنند.

  • گران‌ترین دارایی که از داشتنش احساس گناه می‌کنید چیست؟

داشتن هواپیما چیزی است که از آن احساس گناه می‌کنم. برخی آن را غیر قابل دفاع می‌نامند،‌اما من برای انجام کارهای بنیاد خیریه‌ام به جاهای زیادی سفر می‌کنم و بدون آن قادر به انجام سریع این سفرها نخواهم بود.

  • در حال حاضر از چه اسمارت‌فون یا تبلتی استفاده می‌کنید؟

من یک Surface 2 PRO دارم و از آن راضیم.

کد خبر 249407
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز