همشهری آنلاین: اقدام دولت افغانستان در آزاد کردن ۶۵ زندانی این کشور خشم واشنگتن را به دنبال داشت.

آزاد شدن زندانی‌های افغانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، "حامد کرزای" رئیس جمهوری افغانستان با وجود مخالفت‌های آمریکا دستور آزادی 65 زندانی این کشور را صادر کرد. این در حالی است که آمریکایی‌ها این زندانی‌ها را "خطرناک" دانسته و مدعی شده‌اند این افراد در صورت آزادی باز هم به جبهه مبارزه با نظامیان خارجی در این کشور بازمی‌گردند.

"نعمت الله خاکی" سخنگوی تاسیسات زندان واقع در پایگاه هوایی بگرام گفت صبح امروز پنج شنبه 56 نفر از زندانیان این زندان آزاد شده‌اند. بر این اساس این اقدام به دستور رئیس جمهور انجام شده است.

در واکنش به این اقدام سفارت آمریکا در کابل با انتشار بیانیه ای ضمن اظهار تاسف از این اقدام، از دولت کرزای خواست در این مورد که افراد مذکور دست به اقدامات خشونت بار جدید نخواهند زد، اطمینان حاصل کند. سفارت آمریکا همچنین مسئولیت اقدامات احتمالی آینده این افراد را متوجه دولت افغانستان دانست.

پیشتر نیز یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به کابل در مورد عملی کردن این تصمیم هشدار داده بود. به گفته وی از میان افراد آزاد شده 32 نفر متهم به دست داشتن در حمله به نظامیان خارجی و 23 نفر نیز متهم به حمله به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان هستند.

امروز همچنین "محمد ظاهر عظیمی" سخنگوی وزارت دفاع افغانستان خبر آزادی زندانیان افغان را تایید کرد. وی با این حال از اظهار نظر در مورد ابراز نگرانی مقامات واشنگتن خودداری کرد.

کد خبر 249481
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز