همشهری آنلاین: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به منظور محافظت بیشتر از اطلاعات در کشور آلمان و اروپا قصد دارد درخواست ایجاد یک شبکه ارتباطاتی اروپایی را بدهد.

براساس گزارش BBC، این شبکه از عبور خودکار ایمیل‌ها و دیگر اطلاعات از ایالات متحده آمریکا ممانعت خواهد کرد. مرکل در پادکست هفتگی خود اعلام کرد قصد دارد موضوع ساخت این شبکه ایمن را روز چهارشنبه با فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه مطرح کند.

افشاشدن برنامه جاسوسی گسترده آمریکا توسط آژانس امنیت ملی آمریکا به نگرانی‌های بسیاری در اروپا دامن زد. افشاگری‌های ادوارد اسنودن پیمانکار سابق این آژانس نشان داد حتی مکالمات تلفنی و موبایلی متحدان آمریکایی از جمله مرکل تحت نظر آمریکا بوده‌است.

اسناد دسته‌بندی‌شده نشان می‌دهند که آمریکا و بریتانیا حجم بالایی از اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کرده‌است. مرکل منتقد این موضوع است که فیس‌بوک و گوگل می‌توانند درکشورهایی که از سیستم محافظت اطلاعاتی ضعیفی برخوردارند حضور پررنگ داشته‌باشند اما تجارت اصلی خود را درکشوری انجام دهند که سیستم امنیت شبکه بسیار قدرتمندی دارد.

مرکل در این پادکست می‌گوید مهمتر از همه ما با شرکت‌های امنیتی اروپایی برای تامین امنیت حریم خصوصی شهروندانمان مذاکره خواهیم کرد تا دیگر کسی مجبور نباشد ایمیل‌هایش را از مسیر آمریکا به جایی ارسال کند. به گفته وی هیچ تردیدی وجود ندارد که اروپا در زمینه محافظت از اطلاعات باید تلاش بیشتری انجام می‌داد.

کد خبر 249764
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز