همشهری آنلاین: نخستین جلسه محاکمه محمد مرسی و ۳۵ نفر دیگر از اعضای گروه اخوان المسلمین به اتهام جاسوسی و همکاری با سازمان‌های خارجی روز یکشنبه در دانشکده پلیس قاهره برگزار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از  پایگاه خبری مصری الیوم السابع، روز یکشنبه 20 متهم گروه اخوان المسلمین و از جمله محمد مرسی رییس جمهوری برکنار شده مصر، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین، خیرت شاطر و محمود عزت دو معاون بدیع ، سعد الکتاتنی رئیس حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی سازمان اخوان المسلمین ،محمد البلتاجی، عصام العریان، سعد الحسینی اعضای دفتر ارشاد سازمان اخوان المسلمین، محمد رفاعة الطهطاوی رییس سابق دفتر ریاست جمهوری و أسعد الشیخة معاون وی، أحمد عبد العاطی مدیر دفتر محمد مرسی در دادگاه حضور یافتند.

شانزده متهم دیگر به دلیل حضور نداشتن در دادگاه به صورت غیابی محاکمه می شوند.

مقام های مصری برای جلوگیری از هرگونه ناامنی و آشوب ، نیروهای پلیس و امنیتی را اطراف این دانشکده مستقر کردند و شمار زیادی از نیروهای ویژه پلیس نیز در این مکان حضور دارند و دو بالگرد نیز از اسمان این منطقه را تحت نظر دارند.

دادستان کل مصر 18 دسامبر گذشته ( 27 آذر ) دستور محاکمه این افراد را به اتهام انتقال اطلاعات حساس مصر به خارج و جاسوسی و همکاری با سازمان های خارجی برای انجام اعمال تروریستی داخل مصر صادر کرد .

دستگاه های امنیتی وابسته به وزارت کشور مصر نیز روز یکشنبه از دستگیری 29عضو اخوان المسلمین متهم به دست داشتن در حمله به مراکز پلیس و تحریک مردم به خشونت در استان های مختلف و همچنین در محیط مجازی و سایت های اینترنتی خبر داد.

ادامه دادگاه به 23 فوریه موکول شد

از سوی دیگر خبرگزاری ایسنا در گزارشی به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد،  با پایان جلسه روز یکشنبه محاکمه مرسی و رهبران اخوان، زمان بعدی رسیدگی به پرونده وی در اتهام جاسوسی و تروریسم به 23 فوریه موکول شد.

 مرسی و 35 تن از سران اخوان المسلمین در حالی امروز در اولین جلسه محاکمه به اتهام جاسوسی و همدستی برای فعالیت‌های تروریستی به نفع برخی طرف‌های خارجی حضور یافتند که مشاجراتی میان قاضی و هیات دفاع از یک سو و متهمان و قاضی از سوی دیگر پیش آمد.

در این جلسه مرسی از هیات دفاع خواست تا در محاکمه‌های بعدی در دادگاه حضور نیابند. مساله قفس شیشه‌ای مهمترین مساله اختلافی میان طرفین بود.

قاضی پس از جلسه امروز بررسی پرونده مذکور را به بیست و سوم فوریه موکول کرد و مشخص نشد که آیا در این جلسه وکلای متهمان برای دفاع حاضر خواهند شد یا خیر.

کد خبر 249845
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آفریقا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز