دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس‌جمهور ونزوئلا مخالفانش را به تلاش برای کودتا علیه دولت متهم کرد.

madoro

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، نیکلاس مادورو،رئیس‌جمهور ونزوئلا در نطقی تلویزیونی به تشریح دیدگاه‌هایش پرداخت.

مادورو در روزی که مملو از اظهارات مخالفان دولت و مقامات دولتی بود ، معترضان ضددولتی را دستاویزی برای توجیه کودتا علیه دولت توصیف کرد.

او گفت: ما در حال حاضر با وضعی مواجه هستیم که می‌خواهند وانمود کنند بحرانی سیاسی در کشور شروع شده است تا این‌که از این طریق بتوانند کودتا را در کشور توجیه کنند و کشور را از هم بپاشند. فاشیست ها آماده شده اند تا جامعه را تهدید کنند. آنها می‌خواهند ونزوئلا را تهدید کنند. آنها می‌خواهند بهانه‌ای برای کودتا خود به‌وجود بیاورند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که روز گذشته رهبر مخالفان ونزوئلا ازجانب پلیس این کشور احضار شد. احضار او به علت تظاهرات خونین روز گذشته بود.

او اعلام کرده است می‌خواهد فردا با طرفدارانش در کاراکاس(پایتخت ونزوئلا) تظاهرات برپا کند. مقامات دولت ونزوئلا، لوپز را به تلاش برای اقدامات تروریستی متهم می‌کنند.

معترضان ونزوئلایی گفته‌اند به اعتراض‌های خود ادامه خواهند داد تا مادورو از قدرت کناره‌گیری کند اما هیچ نشانه‌ای دال بر حرکت رئیس‌جمهور ونزوئلا در این مسیر وجود ندارد.

مادورو گفته است به معترضان اجازه نخواهد داد با ایجاد راه‌بندان، کشور را به هرج و مرج و آشوب بکشانند. معترضان با نیروهای پلیس درگیر شده‌اند و به آتش‌کشیدن سطل‌های زباله و پرتاب سنگ روی آورده‌اند.

پلیس ونزوئلا نیز با شلیک گاز اشک‌آور و با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش با معترضان مقابله می‌کند.

کد خبر 250008
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز