همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مقابله با آلودگی‌های زیست‌محیطی، ناامنی و تروریسم‌ دریایی در دریای خزر توسط این نیرو خبر داد.

به گزارش فارس از انزلی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران انزلی، خزر را دریای صلح و دوستی خواند و اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش ایران با آلودگی زیست‌محیطی در دریای خزر مقابله می‌کند.

وی به رابطه خوب جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی ارتش ایران به دنبال ارتقای امنیت در خزر است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه این نیرو با هرگونه ناامنی در منطقه مقابله می‌کند، تصریح کرد: برخورد با تروریسم دریایی در دستور کار نیروی دریایی ارتش است.

این مسئول به حضور بیست و نهمین ناو گروه نیروی دریایی ایران در آب‌های آزاد اشاره کرد و گفت: اکنون ناو گروه مذکور در خلیج عدن حضور دارد.

سیاری برنامه اصلی نیروی دریایی راهبردی ارتش را ارتقای توان رزمی دانست و یادآور شد: باید به آن قدرت برسیم که هر جا منابع و منافع جمهوری اسلامی وجود دارد با اقتدار از آن دفاع کنیم.

وی پرورش نیروی انسانی را از شاخصه‌های رسیدن به توانمندی عنوان کرد و اذعان داشت: جوانان شایسته کشور برای دفاع از منافع جمهوری اسلامی در دریاها در کشور آموزش می‌بینند.

کد خبر 250354
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز