همشهری آنلاین: رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از برگزاری سومین جشنواره تحقیقات صنعتی نیروهای مسلح (جشنواره سلمان فارسی) خبر داد.

به گزارش ایرنا، «ابوطالب شفقت» روز یکشنبه در نشست خبری گفت: این جشنواره فردا (دوشنبه پنجم اسفند ماه) با حضور یک هزار نفر از محققان دفاعی و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

شفقت، هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را ایجاد امید در مردم، هم افزایی تحقیقاتی، کمک به توسعه سازمان تحقیقاتی و تشویق محققان و پژوهشگران صنعت دفاعی کشور عنوان کرد.

رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی وزارت دفاع، هماهنگی بین سازمان‌های تحقیقاتی، تقویت مدیریت دانش در نهادهای تحقیقاتی کشور و خنثی سازی تاکتیک‌های عملیات های روانی دشمنان علیه دانشمندان و نخبگان ایرانی را از دیگر ویژگی‌های این جشنواره برشمرد.

شفقت خاطرنشان کرد: در این جشنواره ضمن تقدیر ازطرح های برتر در عرصه صنایع دفاعی، توجه ویژه ای نیز به زیرساخت‌های تحقیقاتی کشور می شود.

وی با بیان این که در این جشنواره تلاش شده است، توانمندی های دانشمندان و نخبگان دانشگاهی بکار گرفته شود، گفت: بکارگیری پایان نامه های دکترا در سطح دانشگاهی از ویژگی های خاص تحقیقات در نیروهای مسلح است.

شفقت افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود همواره به این نکته اشاره می فرمایند که باید نیروهای مسلح در عرصه تحقیقات و پروژه های خود از توانمندی دانشگاه های مختلف کشور بهره گیری کنند.

رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهارداشت: در جشنواره سلمان فارسی، سه دانشگاه کشور و سه شرکت دانش بنیان حضوری فعال دارند و از دانشگاه هایی که با همکاری نیروهای مسلح ، تحقیقات خوبی در عرصه صنایع دفاعی داشته اند نیز تقدیر و تجلیل به عمل می آید.

شفقت خاطرنشان کرد: در این جشنواره همچنین پیشکسوتان دفاعی که در سال های گذشته فعالیت های خوبی در عرصه تحقیقات دفاعی کسب کرده اند مورد تقدیر قرار می گیرند.

رئیس جشنواره سلمان فارسی یادآور شد: تحقیقات ، جایگاه ویژه ای در توسعه زیرساخت های کشور و تولید اقتدار ملی دارد به گونه ای که مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی نسبت به پیشرفت علمی و زیرساخت های اقتصادی کشور دارند و همواره ایشان در بیانات ارزشمند خود می فرمایند علم اقتدار است و قدرت می آفریند.

شفقت با بیان این که هیچ کشوری بدون تحقیق به برتری نظامی نمی رسد، گفت: مقام معظم رهبری همواره تحقیقات را ریشه توسعه و اقتدار ملی می دانند و به بحث جنبش نرم افزاری و بهادادن به علم و تحقیقات و تشویق نخبگان تاکیدات فراوانی دارند.

دبیر جشنواره سلمان فارسی ادامه داد: این جشنواره در هفت سال گذشته با تصویب فرمانده معظم کل قوا در سطح نیروهای مسلح به صورت دو سالانه در سطح سازمانهای نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و وزارت دفاع برگزار می شود.

شفقت با بیان این که این جشنواره در سال آینده (1393) در سطح کل نیروهای مسلح برگزار می شود، افزود: در جشنواره آتی از59 نفر از برگزیدگان 212 دستگاه منتخب که در عرصه تحقیقاتی به جشنواره نهایی راه یافته و حائز رتبه های برتر شده اند، تقدیر می شود.

وی یکی از ویژگی های خاص سومین جشنواره سلمان فارسی را توجه و تاکید به پروژه ها و زیرساخت های فناور محور عنوان کرد.

شفقت با بیان این که تحقیقات نقش ویژه ای در اقتدار جمهوری اسلامی و پیشرفت جامعه دارد، خاطرنشان کرد: توجه به دانشمندان و نخبگان و داشتن نقشه جامع علمی کشور همواره در بیانات مقام معظم رهبری مورد تاکید بوده است.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح از دوران دفاع مقدس با تاسی از بیانات امام راحل که کلید واژه ˈ ما می توانیمˈ را در بحث تحقیقات در جامعه دفاعی آغاز و توجه بسیاری به آن کرده بودند، همواره گام های موثری در توسعه علم و تحقیقات برداشته است.

شفقت اظهارداشت: امروزه نیروهای مسلح دستاوردها و محصولات مهمی از فعالیت های تحقیقاتی و علمی از خود برجای گذاشته که این دستاوردها سبب افزایش قدرت بازدارندگی در کشور شده است.

وی یکی دیگر از ویژگیهای جشنواره تحقیقات صنعتی نیروهای مسلح (سلمان فارسی) را یکپارچه سازی تحقیقات در حوزه دفاعی کشور عنوان کرد و گفت: امام راحل در وصیت نامه خود نسبت به دولت ها تاکید داشتند که باید از محققان و متخصصان عرصه علم و دانش در نسل حاضر و حتی نسل آینده قدردانی کرد و با کمک مادی و معنوی زمینه تشویق آنان را فراهم کنیم.

شفقت خاطرنشان کرد: در سومین جشنواره سلمان فارسی که فردا پنجم اسفند در تهران برگزار می شود، از مدیران تحقیقاتی پروژه های مختلف که حائز رتبه های برتر شده اند، نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

کد خبر 250730
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز