همشهری آنلاین: بازرس ویژه دفتر مقام معظم رهبری گفت: یکی از گرفتاری‌های اصلی کشور این است که گرفتار تندروی‌های جناح چپ و راست هستیم و اینها به نظام و انقلاب ضربه می‌زنند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری عصر یکشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم ابوالفضل حاجی‌حیدری با متواضع و فروتن خواندن وی، گفت: انسان‌های باتقوا علائمی دارند که نه دروغ می‌گویند و نه غیبت می‌کنند و محرم‌دار مردم هستند. آنها انسان‌هایی هستند که نه اهل افراط و تفریط هستند و هم راه درست را طی می‌کنند.

وی افزود: یکی از گرفتاری‌های کشور این است که تندروها چه در راست و چه در چپ به نظام و انقلاب ضربه وارد می‌کنند.

بازرس ویژه دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه میزان ما ولی فقیه است، گفت: بعضی‌ها کاسه‌های داغ‌تر از آش شدند؛ نمونه آنها در زمان حضرت علی (ع) هم بودند که همان خوارج نامیده می‌شدند.

ناطق‌نوری ادامه داد: جریان تکفیری، جریان النصره و جریان القاعده همان تندروهایی هستند که به نام اسلام جنایت‌ها و خباثت‌ها می‌کنند و بعد هم فکر می‌کنند که با این کارشان به بهشت خواهند رفت. در بین آنها عده‌ای هم وجود دارند که متقین هستند و مرحوم حاجی‌حیدری از جمله آنهاست.

وی با اشاره به دومین ویژگی مرحوم ابوالفضل حاجی‌حیدری گفت: ایشان به بیت‌المال دقت فراوانی داشتند، مردم ما یکدفعه می‌شنوند که فلانی با سه هزار میلیارد یا چند هزار میلیارد اختلاس کرده است.

بازرس ویژه دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: نباید مردم را به نظام و انقلاب شک انداخت. اگر کسی به بیت‌المال خیانت کرده است باید او را مجازات کنید. چرا کسی که نه محاکمه و نه کاری کرده است، آبرو و حیثیت آن را می‌برند. نباید به مردم تردید و ابهام را واداشت.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ابعاد شخصیتی مرحوم ابوالفضل حاجی‌حیدری گفت: مرحوم حاجی‌حیدری فعالیت‌های زیادی را از بعد از انقلاب و تا آخرین روزهای حیات عمرش در راه خدمت به انقلاب انجام داد.

ناطق نوری ادامه داد: یکی از بارزترین صفت‌ها برای آن مرحوم، اخلاص بود. مرحوم حاجی‌حیدری هر کاری را که انجام می‌داد فقط برای خدا بود. بنده یک بار ندیدم ایشان بعد از آزادی‌اش از زندان شاه کسی را متوجه زندانی بودن خود کند. مرحوم حاجی‌حیدری حتی حاضر نبود در سالروز انقلاب در مورد 13 سال زندانی بودن خود حرف بزند.

بازرس ویژه دفتر مقام معظم رهبری با بیان یکی دیگر از صفات مرحوم حاجی‌حیدری گفت: یکی دیگر از ویژگی مرحوم ابوالفضل حاجی‌حیدری، حسن خلق ایشان بود. هنگامی که فردی نزد ایشان می‌رفت مرحوم حاجی‌حیدری با تواضع و اخلاصی که داشتند با روی باز از مردم استقبال می‌کرد.

ناطق‌نوری در پایان گفت: مرحوم حاجی حیدری سلامت خود را برای محرومین و فقرا گذاشته بود و تا آخرین لحظه حیات پر برکتش به فکر خدمت رساندن به مردم و فقرا و نیازمندان بود.

کد خبر 250742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز