همشهری آنلاین: حمله انتحاری در نزدیکی سرکنسولگری ایران در پیشاور پاکستان که عصر ۵ اسفند به وقوع پیوست منجر به آسیبی برای دیپلمات‌های ایرانی نشد اما دو مامور امنیتی کشته و ۶ تن زخمی شدند.

انتحاری پیشاور کنسولگری ایران

یک مقام مسئول در سفارت ایران در پاکستان در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهارکرد: یک عامل انتحاری خود را در نزدیکی سرکنسولگری ایران در پیشاور، منفجر کرد.

او با بیان اینکه به ساختمان سرکنسولگری ایران در این حادثه خساراتی وارد و تعدادی از شیشه‌های ساختمان شکسته است، تاکید کرد: تمامی کارمندان سرکنسولگری ایران در سلامت کامل به سر می‌برند.

وی افزود: بر اساس اعلام منابع رسانه‌یی تاکنون 2 نفر از ماموران امنیتی در این اقدام تروریستی کشته و حدود 6 نفر نیز زخمی شده‌اند.

شبکه‌های خبری پاکستان با لغو برنامه‌های در حال پخش خود در گزارشی فوری؛ به نقل از کامران فیصل، افسر ارشد پلیش شهر پیشاور گزارش دادند: انفجار انتحاری قوی در نزدیکی سرکنسولگری ایران صورت گرفت و پس از آن صدای تیراندازی از هر طرف شنیده می‌شود.

کاردار ایران در پاکستان با بیان این که هیچ یک از کارمندان سرکنسولگری ایران در پیشاور در حمله انتحاری آسیبی ندیده‌اند، اظهار کرد: این حادثه تروریستی ساعت 18 به وقت محلی در نزدیکی اقامتگاه کنسولگری ایران در پیشاور رخ داد.

حسین روش با بیان این که فردی قصد ورود به سرکنسولگری ایران را داشته است که وقتی با ممانعت نیروهای محافظ پلیس مواجه شد، خود را منفجر کرده است.

هنوز هیچ گروه و فردی مسئولیت این حمله انتحاری را به عهده نگرفته است.

کد خبر 250883
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز