چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

گروه بین‌الملل: سرانجام تنها کشور خاورمیانه که در ماه‌های اخیر با رژیم صهیونیستی دچار مشکل نشده بود، به فهرست کشورهای درگیر با این رژیم پیوست و نمایندگان پارلمان اردن با اکثریت آرا، رأی به اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از کشور دادند.

jordan

به گزارش شبکه الجزیره، پارلمان اردن در دومین نشست خود درباره اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و فراخواندن سفیر خود از این رژیم،  با اکثریت آرا، این طرح را به تصویب رساندند. این اقدام اردن درحالی اتخاذ می‌شود که پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست روز سه‌شنبه بنا به درخواست موشه فیگلین نماینده رادیکال حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، پیش‌نویس قانونی را به شور‌گذاشت که براساس آن مسجد‌الاقصی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد. این شورو بررسی بدون رأی‌گیری پایان یافت.

در پی این اقدام رژیم صهیونیستی، 47نماینده از 150نماینده پارلمان اردن روز سه‌شنبه پیشنهاد دادند که پیش‌نویس قانون لغو توافقنامه صلح اردن و تل‌آویو موسوم به وادی عربه به‌زودی در پارلمان به تصویب برسد. این نخستین بار است که نمایندگان اردن با این جدیت و با این تعداد، موضوع یادشده را پیگیری می‌کنند. امضا‌کنندگان این طرح، پیش‌نویس قانون کنست را گستاخی به قیمومیت اردن بر مقدسات در قدس شریف تلقی کردند. یحیی السعود رئیس کمیسیون پارلمانی فلسطین هم خواستار اخراج سفیر اردن و فراخواندن سفیر اردن از تل آویو شد ومعاهده وادی عربه را معاهده‌ای ننگین برای اردن توصیف کرد.

وحشت صهیونیست‌ها از تلافی لبنان

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای با اعلام اینکه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه یکی از پایگاه‌های حزب‌الله را در خاک لبنان هدف گرفته‌اند، تأکید کرد که این حمله را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.به گزارش شبکه خبری المنار، حزب‌الله لبنان دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکی از پایگاه‌هایش را در خاک لبنان و در مرز سوریه در نزدیکی منطقه جنتا در بقاع بمباران کرده‌اند. این حزب لبنانی تأکید کرد که حمله یادشده هیچ تلفات جانی یا زخمی نداشته و تنها خسارت‌های مادی برجای گذاشته است.

حزب‌الله تأکید کرده که این حمله را قطعا بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و مقاومت لبنان در زمان و مکان مناسب و با ابزارهای مناسب به آن واکنش نشان خواهد داد. حزب‌الله همچنین در بیانیه خود تمامی اخبار منتشر شده درباره هدف گرفتن مواضع موشکی یا پایگاه‌های خمپاره‌ای یا شهید شدن مبارزان لبنانی را تکذیب کرد وافزود: این حمله نه‌تنها گستاخی به حزب‌الله بلکه به لبنان و حاکمیت آن است و احزاب لبنان باید موضعی شفاف دراین باره اتخاذ کنند.

خبر این حمله را روز سه‌شنبه رسانه‌های عربی منتشر کردند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اما مانند همیشه با در پیش گرفتن سیاست ابهام، این خبر را رد یا تأیید نکرد و تنها گفت که تل‌آویو از منافع خود دفاع می‌کند.در پی این رویداد، روزنامه اسرائیلی هاآرتص  نوشت، وزارت دفاع این رژیم با پیش‌بینی اقدامات تلافی‌جویانه حزب‌الله، منتظر حملات حتی علیه مقامات عالی‌رتبه اسرائیلی است. به نوشته این روزنامه، دستگاه امنیتی این رژیم براساس پیش‌بینی واکنش حزب‌الله به حالت آماده باش درآمده است.

کد خبر 251179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز