همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مساله هسته‌ای ایران تنها از طریق سیاسی قابل حل است مگر این که غربی‌ها دنبال بهانه‌گیری باشند.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در دیدار جمعی از مسئولین بازنشسته نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در قم گفت: غرب مدعی است که ما دنبال سلاح هسته‌ای هستیم و قصد دارد ما را پیش از آن که جرمی مرتکب شویم، مجازات کند. این در حالی است که ایران هیچ اعتقادی به سلاح هسته‌ای ندارد.

وی افزود: ایران اصرار دارد که به دانش هسته‌ای نیازمند است چراکه این دانش سرمایه بزرگی برای بخش‌های مختلف کشور برشمرده می‌شود.

وی تاکید کرد: فرصت شش ماهه ایجاد شده در مذاکرات هسته‌ای با غرب قابل تمدید است و در این مدت باید به یک توافق بلند مدت دست یابیم و نباید برخی افراد فقط روی اجزای توافق شش ماهه تمرکز کنند.

لاریجانی گفت: توافق بلند مدت آینده باید از دستاوردهای هسته‌ای صیانت کند و مشکلات ما با غرب را تا حد ممکن از مسیر سیاسی حل کند.

وی بیان کرد: غرب در مساله هسته‌ای ما می‌خواهد نظام‌های نظارتی سخت‌گیرانه‌ای ایجاد کند در حالی که نمی‌توان نظام نظارتی جداگانه‌ای از سایر نظارت‌های موجود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ایران ایجاد کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه مراکز هسته‌ای ما زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند و ایجاد نظارت از جنسی دیگر در حقیقت نوعی ماجراجویی سیاسی برای سنگ‌اندازی جلوی پای ملت ایران است.

وی تاکید کرد: تهدید، ایجاد مشکلات در منطقه علیه ایران و دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی از دیگر سنگ‌اندازی‌های غرب بر علیه ایران بوده است و در چند سال گذشته نیز از فشار اقتصادی برای تهدید ایران استفاده کرده‌اند.

وی افزود: موضع آمریکا در قبال ملت‌های مسلمان این است که این ملت‌ها بیشتر از حد خاصی پیشرفت نکنند و در حقیقت مشکل غرب با ایران، این است که کشور ما جلوی قلدر مآبی‌های آمریکا در منطقه ایستادگی می‌کند.

رییس مجلس گفت: حرف‌های نیش‌دار آمریکایی‌ها توان عملی شدن ندارند و این کشور جرأت تعرض به ایران را ندارد و نیز هم‌چنان بر مواضع خود پافشاری خواهیم کرد.

کد خبر 251286
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز