همشهری آنلاین: مقامات رژیم صهیونیستی به علت نگرانی از تظاهرات فلسطینیان در اعتراض به شهادت یک اسیر در زندان‌های این رژیم، حدودیت‌های ویژه‌ای علیه نمازگزاران در روز جمعه در مسجد الاقصی اعمال کردند.

به گزارش مهر به نقل از فلسطین‌الیوم، نیروهای پلیس رژیم صهیوینستی در روز جمعه، فقط به زنان و مردان بالای 50 سال اجازه عبور از ورودی‌های مسجدالاقصی برای برگزاری نماز جمعه را دادند.

مقامات رژیم صهیونیستی این تدابیر را در اثر نگرانی شدید از تظاهرات مردم علیه اشغالگران در پی شهادت "جهاد الطویل" (اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی) در نظر گرفتند.

منابع خبری از حضور پر تعداد نظامیان صهیونیست در اطراف مسجدالاقصی در روز جمعه خبر دادند. همچنین درگیری‌هایی میان مردم و نظامیان اشغالگر در برخی اماکن مسجدالاقصی گزارش شده است.

بر طبق این گزارش، رئیس هیئت عالی علمای اسلامی در قدس اظهار داشت: مسجدالاقصی در روز جمعه به یک پادگان نظامی در بسته تبدیل شده است و شرایط امنیتی بسیار پر تنش است.

شیخ عکرمه صبری، رئیس هیئت علمای اسلامی در بیت‌المقدس درباره وضعیت مسجدالاقصی اعلام خطر کرد.

شیخ صبری تاکید کرد: مسجدالاقصی در روز جمعه به یک پادگان نظامی درب بسته و اشغال‌شده تبدیل شده است.

وی افزود: اشغالگران از ورود اکثر نمازگزاران به مسجدالاقصی جلوگیری می‌کنند و شرایط امنیتی بسیار پرتنش است.

رئیس هیئت علمای اسلامی در بیت‌المقدس افزود: قرار دادن شرایط سنی برای ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی، حالت انزجار عمومی در بین فلسطینیان ایجاد کرده و احساسات آنها را جریحه‌دار کرده است.

وی تاکید کرد: نیروهای اشغال‌گر می‌خواهند سیطره و حاکمیت خود را بر مسجدالاقصی به رخ بکشند و در این راستا ایست‌های بازرسی، خودروهای جیپ گشت‌زنی و نیروهای ارتش خود را در متر به متر مسجدالاقصی منتشر کرده‌اند.

منابع خبری همچنین اعلام کردند: در پی ممانعت رژیم صهیونیستی از حضور نمازگزاران زیر 50 سال در مسجدالاقصی، هزاران فلسطینی، نماز جمعه را در نزدیکی دیوارهای بیرونی این مسجد شریف برگزار کردند.

کد خبر 251306
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز