همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حوزه صنایع دفاعی، کشور قادر است تمامی نیازهای نیروهای مسلح را تأمین کند و به تهدیدهای ناهمتراز با موفقیت پاسخ دهد.

سردار حسین دهقان صبح امروز (شنبه) در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، با بیان اینکه "عزم دولت برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جدی است"، خاطرنشان کرد: بازه زمانی تبدیل ایده تا محصول اکنون کاهش یافته و بنا داریم این بازه در پایان دوره چهار ساله دولت یازدهم به 2.5 سال کاهش یابد.

وی همچنین گفت: وزارت دفاع اکنون قادر است انواع موشک‌ها را تولید کند و بُرد، دقت و تاکتیکی بودن آ‌نها را افزایش دهد. ما اخیراً تلاش کردیم که موشک‌ها را رادارگریز کنیم و این امر محقق شده است. همچنین توانسته‌ایم شناورهای سطحی و زیرسطحی خود را به انواع سلاح‌های جدید مجهز کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با بیان اینکه "ما اکنون قادریم انواع پرنده‌های نظامی و غیرنظامی را اورهال (تعمیر و آماده‌سازی) کنیم"، اظهار کرد: در تأمین قطعات مورد نیاز خود با محدودیتی‌هایی مواجه هستیم که تلاش می‌کنیم برای تأمین این نیاز خود نیز گام‌های بلندی برداریم.

دهقان در ادامه افزود: در حوزه فضایی، تمام زنجیره فضایی را اکنون در کشور داریم. در حال حاضر ایستگاه‌های زمینی، توان مدیریت ماهواره‌، سیستم پرتاب‌کننده و تولید ماهواره در کشور در اختیار داریم و امیدواریم سطوح پرتابی خود را افزایش دهیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه "در آستانه یک تحول اساسی در صنایع دفاعی هستیم"، گفت: در قالب برنامه چهار ساله و در چارچوب سیاست‌های ابلاغی رهبری، طرح تحولی جدیدی تهیه و تقدیم رهبری شده و قرار است ستادکل نیروهای مسلح هم درباره این طرح اظهار نظر کند. ما به دنبال توسعه قابلیت‌های انسانی، تحقیقاتی،‌ تولیدی و ساختاری خود هستیم، به گونه‌ای که تمامی نیازهای نیروهای مسلح برای مقابله با تهدید ناهمتراز، تأمین شود.

وی با تاکید بر اینکه "ما به دنبال تجهیز سلاح‌های خود و استفاده از مراکز دانش‌بنیان هستیم"، تصریح کرد: ما می‌خواهیم تحقیقات و تولیدات خود را مدیریت کنیم تا از موازی‌کاری جلوگیری شود و همچنین دارایی‌های غیرمولد خود را به مولد تبدیل می‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین خاطرنشان کرد: وزارت دفاع در صادرات گام‌های خوبی برداشته و به دنبال این است که هم کشورهای هدف و هم اقلام صادراتی خود را افزایش دهد که این ارتباط موجب ارتقای دیپلماسی دفاعی می‌شود.

دهقان در پایان با اشاره به اینکه "در حال حاضر حجم عظیمی از اعتبارات نیروهای مسلح صرف تأمین هزینه‌های نیروهای انسانی می‌شود"، تاکید کرد: باید در عین اینکه هزینه‌های نیرو‌های انسانی تأمین می‌شود، اما بنیه دفاعی نیروهای مسلح هم افزایش یابد. ما باید بار صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح را از بودجه عمومی کم کنیم اما سطح منزلت اجتماعی نیروهای مسلح را افزایش دهیم.

کد خبر 251402
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز