همشهری آنلاین: وزیر دفاع اوکراین اظهار کرد که مسکو ۶۰۰۰ سرباز به اوکراین اعزام کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا نیز هشدار داده که هرگونه مداخله نظامی روسیه در اوکراین هزینه‌هایی به دنبال خواهد داشت.

وزیر دفاع اوکراین: مسکو ۶۰۰۰ سرباز به کریمه اعزام

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، وزیر دفاع اوکراین با بیان اینکه مسکو شش هزار سرباز به اوکراین اعزام کرده، عنوان داشت: وضعیت ‌آماده‌باش در شبه جزیره کریمه برقرار است.

در همین حال، شورای فدراسیون روسیه این امر را بعید ندانست که نیروهای محدودی برای محافظت از شهروندان روس وارد کریمه شوند.

شبکه روسیه الیوم نیز در خبری فوری گزارش داد که پرچم‌های روسیه بر فراز ساختمان‌های دولتی در دو شهر "دونتسک" و "خارکوف" به اهتزاز درآمدند.

در همین راستا، شبکه العربیه گزارش داد که ده‌ها فرد مسلح با کلاشنیکف و همچنین ده‌ها فرد نقاب‌دار که یونیفرم نظامی به تن دارند، در شبه جزیره کریمه آمد و شد می‌کنند اما موقعیت این افراد مشخص نیست و این افراد پایگاه‌هایی را در اطراف پارلمان کریمه به وجود آورده‌اند.

همچنین دو مسلسل در مکانی نصب شده است که امکان دفاع از ساختمان پارلمان را فراهم می‌کند.

گروهی از کماندوهای حامی روسیه روز پنجشنبه پارلمان را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

هشدار اوباما در مورد مداخله نظامی روسیه در اوکراین

از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داد که هرگونه مداخله نظامی روسیه در اوکراین هزینه‌هایی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: ما در حال حاضر به شدت نگران گزارش‌ها در مورد تحرکات نظامی روسیه در داخل اوکراین هستیم.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا همراه با جامعه بین‌الملل بر این مسئله تایید می‌کند که هرگونه مداخله نظامی در اوکراین هزینه‌هایی به دنبال خواهد داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا در مورد اینکه گام بعدی آمریکا چه خواهد بود فقط گفت که مقام‌های دولتش همچنان با متحدان اروپایی و همچنین روسیه در تماس مستقیم خواهند بود.

از سوی دیگر مایک راجرز رئیس کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که ارتش روسیه در حال حاضر کنترل منطقه کریمه را در اختیار دارد.

کد خبر 251433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز