همشهری آنلاین: یک منبع آگاه اعلام کرد: ماموران پاکستانی در عملیاتی ۱۱ گروگان را آزاد کرده اند که تعدادی از آنان ایرانی هستند و احتمال می رود همان مرزبانان باشند.

این منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: مراحل تشخیص هویت اتباع ایرانی آزاد شده در حال انجام است.

منابع خبری پاکستان گزارش دادند که در عملیات نیروهای سپاه مرزی این کشور در امروز (شنبه) 11 تبعه خارجی از جمله مرزبان ربوده شده ایرانی در مناطق ایالت بلوچستان نزدیک مرز با ایران آزاد شدند.

شبکه خبری ˈدنیا نیوزˈ به نقل از ˈخان وصیˈ سخنگوی نیروهای سپاه مرزی پاکستان گزارش داد که در عملیات امروز نیروهای امنیتی در منطقه ˈتربتˈ ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور؛ 11 تبعه ربوده شده خارجی از چنگ تروریست ها نجات داده شدند.

دنیا نیوز پس از آن در خبر فوری (بدون اشاره به تعداد مرزبانان پیدا شده کشورمان) گفت: مرزبان ربوده شده ایران نیز در میان اتباع خارجی آزاد شده در منطقه تربت قرار دارند.

براساس این گزارش، نیروهای سپاه مرزی چند تبعه متعلق به کشورهای یمن و تانزانیا را یافته اند و استعلام به منظور مشخص کردن ملیت سایر افراد نیز در حال انجام است.

پیشتر، مقامات ایران و پاکستان کمیته مشترکی به منظور رسیدگی به امور مرزی و تلاش های مشترک برای یافتن مرزبانان ربوده شده ایرانی در نشست سه روزه کمیسیون مشترک مرزی در شهر ˈکویتهˈ مرکز ایالت بلوچستان پاکستان تشکیل داده بودند.

پنج دیده بان مرزبانی ایران 17 بهمن ماه امسال در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان ربوده شدند.

گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل با انتشار تصاویری مسوولیت ربودن این مرزبانان را برعهده گرفته بود.

کد خبر 251442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز