همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متأسفانه بر خلاف آمارهایی که در سال‌های گذشته از ایجاد اشتغال میلیونی در جامعه می‌دادند، شاهد بیکاری جوانان تحصیل‌کرده هستیم که اصلاً توجیه‌پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب، با تاکید بر حق مبارزان قبل از انقلاب در جامعه، افزود: اخلاص مبارزان در دوران دفاع مقدس توسط جوانان پرشور انقلابی تکرار شد و آنها با وجود مشکلات متعدد اقتصادی و نظامی، در مقابل ارتش کاملاً مجهز بعث که از سوی شرق، غرب و ارتجاع منطقه نیز حمایت می‌شد، پیروزمندانه، مقاومت کردند.

وی ابراز نگرانی‌های زندان‌های سیاسی قبل از انقلاب درباره مشکلات اقتصادی، بویژه نرخ بیکاری را برخاسته از دلسوزی خالصانه آنها دانست و گفت: متأسفانه بر خلاف آمارهایی که در سال‌های گذشته از ایجاد اشتغال میلیونی در جامعه می‌دادند، شاهد بیکاری جوانان تحصیل‌کرده هستیم که اصلاً توجیه‌پذیر نیست.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه "هر مسئولی باید برای ایجاد تولید و اشتغال تلاش کند"، به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تجاری کردن طرح‌های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: با این کار، تکنولوژی جدیدی وارد چرخه صنعت می‌شود که ایجاد اشتغال بهترین نتیجه آن است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اظهارات حاضران درباره نقش وی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، اظهار کرد: نقش اصلی را مردم ایفا کردند که در سایه رشد آگاهی، نگذاشتند شیوه اجرایی گذشته ادامه یابد.

وی با بیان خاطراتی از برنامه‌های چند عملیات نظامی در طول دوران دفاع مقدس، نقش مردم در این دوران را ستود و با تشریح شرایط سیاسی و نظامی ماه‌های پایانی دفاع مقدس، گفت: عقلای قوم در مجلس و در سطح فرماندهان نظامی صحبت از ختم آبرومندانه جنگ می‌کردند که با لطف خداوند و درایت امام خمینی (ره)، با اصلاح قطعنامه و پذیرش آن توسط سازمان ملل متحد، پیروزمندانه از جنگ بیرون آمدیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: عقلانیت ماه‌های پایان جنگ، در شرایط فعلی نیز متبلور شد و در میان نامزدها، مردم به کسی بیشترین رأی را دادند که صحبت از اعتدال و عقلانیت می‌کرد.

وی، تلاش معاندان در داخل و خارج را برای القای ناامیدی و یأس به مردم، خیانت به نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی بیدی نیست که با بادهای بی‌بنیاد مخالفت‌ها بلرزد و با اراده به راهش ادامه می‌دهد.

هاشمی رفسنجانی با انتقاد از انحراف صورت گرفته از سیاست‌های کلی اصلاح اصل 44 و تقویت بخش خصوصی، گفت: برخی در دولت قبل به جای اجرای صحیح این اصل و سپردن امور به مردم، به نهادهای شبه‌دولتی دادند که عدم پاسخگویی و عدم توجه به نظارت در ذات آنهاست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امنیت خاطر مردم در تأمین نیازهای ضروری زندگی را حق آنان دانست و افزود: توجه به تأمین اجتماعی کامل و رفع مشکلات داخلی و خارجی می‌تواند امید ایجاد شده در دل مردم را تقویت و نگرانی‌های گذشته را رفع کند.

کد خبر 251581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز