همشهری آنلاین: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید آشکارا گفت: حتی اگر اوباما به وی در خصوص سیاست‌هایش در قبال ایران اطمینان دهد، باز هم در مورد امنیت اسرائیل نگران است و آن را به خطر نخواهد انداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و باراک اوباما روز دوشنبه در کاخ سفید دیدار کردند.

اوباما در این دیدار در پاسخ به نگرانی‌های نتانیاهو درباره ایران گفت: من به تعهدات خود برای این‌که اطمینان حاصل کنم ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد، پایبند هستم.

نتانیاهو نیز در این دیدار مدعی شد که نمی‌تواند به ایران اجازه دهد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و پایان غنی‌سازی اورانیوم در ایران خواسته اسرائیل در توافق نهایی گروه 1+5 با ایران است.

وی هم‌چنین با تکرار ادعاهای پیشین خود مبنی بر نظامی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: اگر از هر گونه غنی‌سازی اورانیوم در ایران جلوگیری شود و ظرفیت‌های نظامی هسته‌ای ایران از بین برود در این صورت اسرائیل چنین توافقی را خواهد پذیرفت.

نتانیاهو گفت: اسرائیل نمی‌تواند به کشوری مثل ایران اجازه برخورداری از توانایی ساخت بمب را بدهد.

وی علاوه بر این در سخنانش به رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد:‌ من به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل هر کاری برای دفاع از جامعه یهود خواهم کرد.

به گزارش رویترز، در این دیدار که تحت‌الشعاع حوادث کنونی اوکراین قرار داشت، دو طرف در خصوص مسائل دیگری چون جنگ داخلی سوریه، آشفتگی سیاسی در مصر و مذاکرات صلح گفت‌و‌گو کردند.

بنیامین نتانیاهو در یک سفر چند روزه به منظور دیدار با مقامات آمریکایی روز یکشنبه وارد این کشور شد.

کد خبر 251879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز