همشهری آنلاین: عضو ناظر مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از موافقت اولیه برای فعالیتهای حزبی جبهه پایداری خبر داد و گفت: با افزایش تعداد هیات موسس پایداری به بیش از ۳ نفر مجوز فعالیت حزبی این جبهه در اولین فرصت صادر خواهد شد.

احمد بخشایش اردستانی درگفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، درتشریح جلسه این هفته کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: در این جلسه شیوه نامه نحوه تشکیل " جبهه " و نظارت بر فعالیت های جبهه تنظیم شد، این شیوه نامه به فعالیت، تبلیغات و نوع تشکیل جبهه در زمان انتخابات سروسامان می دهد.

نماینده مردم اردستان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اینکه یک جبهه انتخاباتی یا حزبی شکل بگیرد، در گام اول جبهه باید از پنج حزب یا گروه دارای مجوز تشکیل شود، البته مدت فعالیت جبهه باید مشخص بوده و نمی توان جبهه ای را تشکیل داد که برای سال های طولانی فعالیت کند؛ همچنین دبیرجبهه یا ائتلاف باید تشکیل جبهه را به کمیسیون ماده 10 احزاب گزارش دهد.

وی تصریح کرد: ازسوی دیگر احزابی که جبهه را تشکیل می دهند، نباید مخالف با جبهه حرکت کنند وفعالیت جبهه دراین شیوه نامه محدود است، همچنین جبهه نمی تواند مانند یک حزب خاص فعالیت کند، زیرا در زمان انتخابات جبهه های متعدد و بسیاری شروع به فعالیت های انتخاباتی می کنند، از این رو کمیسیون ماده 10 احزاب به دنبال سر وسامان دادن به فعالیت های جبهه ها است.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه این شیوه نامه نیازی به تائید وزارت کشور ندارد تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون تصویب شد و خود به خود از انتخابات های آینده عملیاتی می شود، بنابراین این موضوع نیاز به بررسی در وزارت کشور ندارد.

بخشایش، بیان کرد: البته در این جلسه درباره فعالیت مجدد خانه احزاب بحث هایی به عمل آمد، با توجه به اینکه پس از چهار دوره انتخابات و در دوره آخر هیچ کدام از احزاب همدیگر را قبول نداشتند و فعالیت خانه احزاب قبلی قطعا مورد تائید نیست؛ بنابراین احزاب یا باید با هم تفاهم کنند، یا بهتراست با دعوت از همدیگر و تشکیل مجمع عمومی و انتخاب 21 عضومثل گذشته فعالیت کنند، کمیسیون ماده 10 احزاب تنها این موضوع را رصد می کند ومتولی این امرنیست، بنابراین احزاب باید برای شکل دهی خانه احزاب به کمیسیون مراجعه کنند.

عضو ناظر مجلس درکمیسیون ماده 10 احزاب درباره اخذ مجوز فعالیت حزبی برای جبهه پایداری، گفت: تقاضای پایداری مورد بررسی قرارگرفت و موافقت اولیه انجام شد، فقط چون طبق قانون تعداد هیات موسس از سه نفر بالاتر است و پایداری تنها سه نفر را برای هیات موسس معرفی کرده است، مقرر شد که به صورت شفاهی با مرتضی آقا تهرانی دراین باره صحبت شود و دراولین فرصت این موضوع تصویب می شود.

کد خبر 252009
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز