شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: ۲ هفته پس از علنی شدن خبر سرمایه‌گذاری ۶میلیون دلاری رژیم صهیونیستی در پروژه‌های سینمایی بین‌المللی، نخست‌وزیر این رژیم راهی ایالات متحده شد و با حضور در استودیو پارامونت از هنرپیشه‌ها و سینماگران هالیوودی خواست درباره رژیم اسرائیل فیلم بسازند.

کیانوریوز بازیگر ماتریکس در کنار نتانیاهو


به گزارش همشهری، بنیامین نتانیاهو اواسط هفته گذشته پس از دیدار با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا راهی کالیفرنیا شد و به تماشای مستند «اسرائیل: یک تور سلطنتی» نشست. او سپس به منزل شخصی آرنون میلچان تهیه‌کننده اسرائیلی هالیوود رفت و آنجا با چند بازیگر سرشناس سینمای آمریکا ازجمله لئوناردو دی‌کاپریو، باربرا استرایسند، کیت هادسن و کیانو ریوز دیدار کرد. موضوع این دیدار ترغیب ستاره‌های هالیوودی به فیلم ساختن درباره رژیم اسرائیل گزارش شده است. گرچه برخی استودیوهای فیلمسازی آمریکایی پیش از این هم به نفع رژیم صهیونیستی فعالیت کرده‌اند، سفر هفته گذشته نتانیاهو به کالیفرنیا در راستای ترغیب بیشتر شهروندان و گردشگران آمریکایی برای سفر به سرزمین‌های اشغالی و افزایش درآمد دولت رژیم جعلی اسرائیل از صنعت گردشگری ارزیابی می‌شود. پخش مستند اسرائیل: یک تور سلطنتی از شبکه CBS آمریکا پس از گرفتن تأیید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم بخشی از این برنامه است.

در این فیلم نتانیاهو در قالب یک راهنمای تور جاذبه‌های گردشگری سرزمین‌های اشغالی را معرفی می‌کند. یک تور سلطنتی با همکاری پیتر گرینبرگ روزنامه‌نگار حوزه گردشگری شبکه سی‌بی‌‌اس در سال 2012تهیه و هدف آن نشان دادن چهره واقعی یک سرزمین یهودی اعلام شده است. حدود 10روز پیش هم مرکزی در بیت‌المقدس افتتاح شد که از آن به‌عنوان هالیوود بیت‌المقدس یاد می‌شود و از بزرگ‌ترین جاذبه‌های تفریحی و گردشگری منطقه به‌ویژه برای گردشگران بین‌المللی به شمار می‌رود. میلچان جاسوس رژیم اسرائیل در دهه‌های 60تا 80میلادی و از پرنفوذترین تهیه‌کننده‌های هالیوودی است. در کارنامه او فیلم‌هایی چون وکیل مدافع شیطان، قاتلین بالفطره، در محاصره، بی‌وفا و محرمانه لس‌آنجلس دیده می‌شود.

همزمان با دیدارهای نخست‌وزیر رژیم اسرائیل با ستاره‌های هالیوود، دومین قسمت از فیلم ضد‌ایرانی «300» همزمان در هزاران سینما در آمریکای شمالی و دیگر نقاط جهان به نمایش عمومی درآمد. ظهور یک امپراتوری را نوم مورو کارگردانی کرده و سولیوان استیپلتن، اوا گرین و لنا هیدی بازیگران اصلی آن هستند. فیلم با تأثیر از کتاب مصور ۳۰۰ براساس کتابی مصور به نام «خشایارشا» نوشته فرانک میلر و فیلمنامه زک اسنایدر ساخته شده است.

کد خبر 252277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز