شهروندان: معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه پدافند غیرعامل منادی مصونیت سازی در کشور است، گفت: تا وقتی که این مصونیت سازی اتفاق نیفتد همواره با تهدید دشمن مواجه می شویم که گاهی ممکن است این تهدیدات کارساز شود.

ابراهیم رئیسی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در اولین نشست مسئولان پدافند غیرعامل با وزیر کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به ضرورت شناخت دشمن گفت: ما با تهدیدات بسیاری مواجه هستیم؛ چراکه یک دعوت و یک داعیه داریم و در مقابل این داعیه صف آرایی بسیاری وجود دارد.

وی افزود: دشمنان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس از هر ابزار نظامی استفاده کردند، اما کارساز نشد بنابراین هم اکنون به ابزار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روی آوردند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه امروز نمی توانیم حوزه ای را نام ببریم که از نگاه دشمن بیرون باشد، تاکید کرد: امروز گرفتار جنگ پولی هستیم و نظام اقتصادی و مالی ما هم اکنون گرفتار یک جنگ تمام عیار شده است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حوزه صنعت ما هم به میدان نبرد تبدیل شده است، گفت: در واقع حوزه نبرد ما با دشمن وسعت یافته و وسعت آن به اندازه داشته هایمان است.

وی ادامه داد: اگر حوزه فرهنگ برای ما تقدم دارد مورد هدف قرار دادن باورهایمان نیز از دید دشمن در اولویت است. حال باید این سوال را مطرح کرد که وقتی با اینگونه صحنه مواجه هستیم چه باید انجام دهیم؟

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه ماموریت پدافند غیرعامل در همه دستگاه ها برای ما حائز اهمیت است، تصریح کرد: به طور مثال وقتی معلوم است که کشور ما با تهدیدات طبیعی از جمله سیل و زلزله مواجه است تمامی دستگاه های ذیربط با هر نگاه سیاسی که دارند باید به مستحکم سازی روی بیاورند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه مشکل ما در کشور کم گذاشتن است، گفت: به طور مثال وقتی می خواهیم یک فرودگاه بسازیم، از قبل بسیاری از پیشگیری ها، پیش بینی ها و بازدارندگی های لازم را مورد توجه قرار نمی دهیم که این خود نشان دهنده ضعف ما در برخی از بخش ها است.

وی در ادامه با اشاره به حادثه انفجار سفارت ایران در لبنان بیان کرد: ما با حرکت های پیچیده ای مواجه هستیم که نمونه آن را در عراق، سوریه و دیگر کشورها می بینیم و این مشکلات نیز در دست یک عراقی و یا یک افغانی نیست بلکه ریشه در اتاق فکری دارد که به طور دقیق برنامه ریزی می کند و در واقع می توان گفت حوزه هایی که دشمن مدنظر قرار داده، بسیار وسیع و با روش های مختلف و پیچیده است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه باید در پدافند غیرعامل سه اصل اساسی را مدنظر قرار دهیم، توضیح داد: حرکت ما در این زمینه باید برخوردار از جمعیت علمی باشد یعنی باید از حرکات زودرس و خلق‌الساعه پرهیز کنیم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه ما نیازمند یک عزم ملی و تصمیم جدی برای اجرایی کردن پدافند غیرعامل هستیم، گفت: دوراندیشی با نگاهی به نوع و پیشینه تهدیدات باید مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید کشوری باشیم که در همه حوزه ها مصونیت دارد، گفت: باید در تخصیص بودجه و همچنین تصویب آن در مجلس موضوع پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین با بیان اینکه باید در سیستم اطلاعاتی کارها به دست خودمان انجام شود، خاطر نشان کرد: اگر کار دقیق نرم افزاری قرار ندهیم اطلاعات به راحتی در دست دشمن قرار می گیرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه روش دشمن بکارگیری جنگ نرم در حوزه های مختلف است، ادامه داد: کافی است دشمن بداند ما در چه حوزه ای نیازمندیم و در همان حوزه با ما وارد میدان مبارزه شود.

وی وظایف سازمان پدافند غیرعامل را با اهمیت خواند و گفت: این سازمان باید برای همه امور به عنوان یک اصل حاکم تلقی شود.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه امنیت اصل است و همه امور فرع در امنیت است، خاطر نشان کرد: ما حق نداریم بعد از 35 سال آزمون و خطا کنیم؛ چراکه امروز یک جوان سی و پنچ ساله هستیم و کارهایی که یک نوجوان در 12 سالگی انجام می دهد را نباید انجام دهیم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه پدافند غیرعامل منادی مصونیت سازی در کشور است، تاکید کرد: تا وقتی که این مصونیت سازی اتفاق نیفتد همواره با تهدید مواجه می شویم که ممکن است گاهی اوقات این تهدیدات نیز کارساز باشد.

کد خبر 252368
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز