همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: آمریکا از طریق جنگ نرم به صورت غیر مستقیم به مقابله با مسلمانان می‌پردازد و در جنگ نرم، ایجاد شک و تردید در باورها و اعتقادات در دستور کار آن‌ها است.

پوردستان

به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش روحانیون عقیدتی سیاسی‌های نزاجا در سراسر کشور که در محل ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، ضمن تأکید بر اینکه باید با شناخت و بصیرت در مسیر تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب حرکت کرده و دست به عمل تکلیف‌محور ز، گفت: امروز آمریکایی‌ها، هم به طور مستقیم به رویارویی با مسلمانان پرداخته‌اند و هم به صورت غیر مستقیم؛ بنابراین در بسیاری از کشورها، مسلمانان تحت ظلم و ستم قرار گرفته‌اند و در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.

آمریکا از طریق جنگ نرم به صورت غیر مستقیم به مقابله با مسلمانان می‌پردازد

وی در ادامه به نوع دیگری از رویارویی آمریکا با مسلمانان پرداخت و گفت: آمریکا از طریق جنگ نرم به صورت غیر مستقیم به مقابله با مسلمانان می‌پردازد. در جنگ نرم، ایجاد شک و تردید در باورها و اعتقادات در دستور کار آن‌ها است. ساخت ادیان ساختگی و عرفان‌های کاذب، بحث اسلام‌هراسی و قرآن‌هراسی، توسعه فساد، فحشا و بی‌بندوباری هم کارهایی هستند که آمریکا برای آن هزینه می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با تأکید بر اینکه ظهور انقلاب اسلامی یک شوک سیاسی و ژئوپولیتیکی برای آمریکایی‌ها بود و آن‌ها را در حیرت فرو برد، اظهار داشت: آنها هیچ وقت فکر نمی‌کردند انقلاب ما با این سرعت به پیروزی برسد. آن‌ها با تمام نفوذی که در ایران داشتند نتوانستند پیش‌بینی کنند که انقلاب اسلامی به پیروزی می‌رسد.

پوردستان در ادامه در توضیح اثراتی که پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تغییر تحولات جهانی داشته است، افزود: قبل از پیروزی انقلاب، جهان به صورت "هسته پیرامون" اداره می‌شد. دو قدرت بزرگ آمریکا و روسیه به عنوان هسته‌های قدرت مطرح بودند و هر کدامشان هم اقماری داشتند. اما انقلاب اسلامی آمد و توازن قوا را بر هم زد.

"انقلاب اسلامی پیامی در خود داشت و آن نفی نظام سلطه بود و آمریکایی‌ها این پیام را برنمی‌تافتند. انقلاب اسلامی نشان داد که می‌شود در مقابل آمریکا ایستاد و ابهت او را شکست".

آمریکا برای رویاریویی فرهنگی با مسلمانان برنامه های درار مدت دارد/توصیه به روحانیت

وی با بیان اینکه آمریکا برای رویارویی فرهنگی با مسلمانان برنامه‌های درازمدت دارد، گفت: امروز هم مانند بسیاری از مقاطع تاریخی، روز هنرنمایی روحانیون در عرصه فرهنگی کشور است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: ما نظامی‌ها هم البته باید آماده باشیم و تکلیفمان را به درستی انجام دهیم اما با توجه به ماهیت فرهنگی تهدیدها، تنها روحانیت است که می‌تواند جامعه را در مقابل تهدیدها حفظ کند و امروز چشم امام زمان به مردان روحانی است که راویان حدیث هستند.

در ادامه، حجت‌الاسلام وفا رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش نیز در سخنانی در این همایش بر اهمیت شناخت دقیق تهدیدها برای مقابله با آنها تأکید کرد.

وی در سخنان خود ضمن بیان اینکهیکی از اهداف این همایش تجزیه و تحلیل طرح جامع نیروی زمینی است، گفت: ما در عقیدتی سیاسی باید همسو با سامانه فرماندهی در اجرای طرح ثامن‌الائمه حرکت کنیم که البته این کار تا به اینجا به درستی انجام شده است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش به تأکیدهای مقام معظم رهبری در افزایش فعالیت‌های فرهنگی عقیدتی سیاسی اشاره کرد و افزود: ما باید ببینیم که با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر چندین برابر شدن فعالیت‌های فرهنگی عقیدتی سیاسی، چقدر توانسته‌ایم در محقق کردن خواسته‌های ایشان موفق عمل کنیم.

وی با تأکید بر لزوم شناخت صحیح و درست از تهدیدهایی که در هر منطقه از کشور وجود دارد، گفت: باید با شناخت دقیق تهدیدهای مختلف، فرق میان این تهدیدها را دانست و با راهبردی خاص خودشان با آن تهدیدها روبه‌رو شد.

کد خبر 252376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز