شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم ونزوئلا در اعتراض به کمبود مزمن موادغذایی در کشورشان تظاهراتی برگزار می‌کنند. راهپیمایی اعتراضی۱۷ اسفند به درخواست انریکه کاپریلس، رهبر مخالفان و نامزد دو دور انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا برگزار می‌شود.

ونزوئلا

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، ساعاتی پیش از برگزاری این تظاهرات، کاپرلیس در توییتر، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را متهم کرد که می‌خواهد تا مانع برگزاری این تظاهرات شود. وی نوشت: مردم ما حق دارند تا اعتراض کنند و ما این اقدام را در صلح انجام می‌دهیم.

در جریان تظاهرات اخیر در ونزوئلا علیه اقدامات مادورو، دست‌کم 20 تن کشته شدند.

در این تظاهرات که با روز جهانی زن مقارن است، مادران در منزل می‌مانند و با نواختن بر روی ظروف که یک روش سنتی اعتراضی در سراسر آمریکای لاتین است، اعتراض خود را نشان می‌دهند.

کاپریلس، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را به ترغیب و ترویج درگیری‌ها متهم کرده است.

تظاهرات اعتراضی در ونزوئلا ماه گذشته میلادی و زمانی آغاز شد که یک جنبش اعتراضی دانشجویان به مخالفان دولت پیوسته و علیه کمبود مزمن موادغذایی، افزایش نرخ قتل‌ها و تورم 56 درصدی دست به راهپیمایی زدند. اما مخالفان در تاکتیک‌ چگونگی اعتراض علیه دولت کاراکاس با یکدیگر اختلاف دارند.

لئوپولدو لوپز، یکی از این مخالفان ونزوئلا خواهان استفاده از استراتژی "خروج" و استعفا و کناره گیری مادورو است. وی خود را در 18 فوریه 2014 و در یک اقدام نمادین در مقابل هزاران تن از حامیانش به پلیس تسلیم کرد. اما کاپریلس با این استراتژی موافق نیست و هشدار داد که شرایط به گونه‌ای نیست که دولت را مجبور به استعفا کنیم. وی گفت که برای موفقیت، تظاهرات اعتراضی نیازمند حمایت مناطق فقیرتر است.

تحلیل‌گران می‌گویند در حالی که مادورو با بزرگترین چالش در دوران ریاست جمهوری‌اش مواجه شده، دولت وی آنقدر تواناست که در مقابل این فشارها تاب بیاورد.

کد خبر 252380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز