همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: بخش‌های مختلف سپاه و نمایندگی ولی‌فقیه برنامه‌های لازم را برای مقابله با تهدیدات نرم پیش‌بینی کرده‌ است.

محمد علی جعفری

به گزارش تسنیم به نقل از سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش سراسری روحانیون سپاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدا با اشاره به طرح تحول و تعالی سپاه، گفت: انتظار تحول، انتظاری است که رهبری از همه دستگاه‌ها دارند؛ تحول با کلمه اصلاح یا بهبود مستمر تفاوت دارد. تحول در لغت به معنای دگرگونی اساسی یا معادل کلمه انقلاب است.

فلسفه نظام اسلامی مقابله با نظام استکبار و سلطه است

وی با اشاره به اینکه فلسفه نظام اسلامی مقابله با نظام استکبار و سلطه است، ادامه داد: مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از سپاه در این چارچوب است که سپاه نباید تنها خود را به بعد نظامی و دفاعی محدود کند چرا که تهدیدات نظام سلطه رنگ و شکلی گوناگون و متفاوت به خود گرفته است.

سپاه باید یک سازمانی متحول، پویا و روزبه روز نو شونده باشد

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بزرگ‌ترین آفت برای سپاه روزمرگی است، تصریح کرد: مسئولیت اصلی سپاه دفاع از انقلاب اسلامی است؛ در واقع سپاه باید مشاهده کند که تهدید علیه انقلاب اسلامی در چه عرصه‌هایی نمود می‌یابد تا آمادگی همه‌جانبه‌ای برای مقابله با آنها کسب کرده و به طور درست، به موقع و غیرمحافظه‌کارانه ماموریت‌های محوله را به انجام برساند.

وی با اشاره به اینکه سپاه باید یک سازمانی متحول، پویا و روزبه روز نو شونده باشد، گفت: تهدیدات اصلی علیه انقلاب اسلامی تهدیدات نرم در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان شبیخون فرهنگی یاد کردند.

سپاه برنامه‌های لازم را برای مقابله با تهدیدات نرم پیش‌بینی کرده‌ است

سرلشکر جعفری تصریح کرد: هدف اصلی در تهدیدات نرم، نفوذ در دل و قلب مردم است که عمدتا با ابزار رسانه صورت می‌گیرد و سپاه پاسداران باید خود را علیه این تهدیدات آماده کند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف سپاه و نمایندگی ولی‌فقیه برنامه‌های لازم را برای مقابله با این تهدیدات پیش‌بینی کرده‌اند.

رسالت پاسداران و روحانیت مشترک است

وی با بیان اینکه پاسداری از انقلاب اسلامی در حکم پاسداری حضرت عباس(ع) از دین و ارزش های الهی است، گفت: پاسداران انقلاب اسلامی اگر انقلاب اسلامی را در وضع موجود حفظ کنند پاسداری آنها محافظه کارانه است در صورتی که سپاه پاسداران باید از انقلاب روبه جلو و متحول دفاع کنند و این مصداق بارز پاسداری غیر محافظه کارانه است.

سرلشکر جعفری با اشاره به مسئولیت‌های خطیر سپاه و روحانیت، تاکید کرد: رسالت پاسداران و روحانیت مشترک است؛ هدف پاسداران و روحانیت کمک به توسعه دین خدا بر روی زمین در قالب اسلام ناب محمدی(ص) است.

سپاه باید در حول معنویت باشد

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن کمر همت برای از پا در آوردن انقلاب بسته است، ادامه داد: آخرین تیر ترکش دشمنان، فشارهای اقتصادی بر مردم است که معجره‌وار مشاهده می‌کنیم که هرچه این فشارها افزایش می‌یابد، حمایت مردم از انقلاب جدی‌تر و بیشتر می‌شود.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه محور اصلی قدرت سپاه معنویت است، خاطرنشان کرد: اگر معنویت در سپاه تضعیف شود همه آمادگی‌های دیگر نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد، لذا تحول سپاه باید در حول معنویت باشد.

وی با بیان اینکه هر چه انقلاب رو به جلو می‌رود ضرورت ایمان‌افزایی در سپاه ضروری‌تر می‌شود، گفت: دین، تقوا ، درک و عمل انقلابی ستون‌های پاسداری هستند و همراهی آنها با یکدیگر برای انجام رسالت و ماموریت‌های خطیر و انقلابی راهگشا خواهند بود.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه قوام سپاه براساس عمل انقلابی است در تبیین ویژگی‌های سپاه آینده، گفت: برای ادامه حیات انقلابی و پیشبرنده این سازمان بایستی از جوانان پرشور و انقلابی استفاده کنیم.

فرمانده کل سپاه در پایان با تاکید بر اینکه رسالت دشواری در خصوص سپاه‌سازی بر عهده داریم، خاطرنشان کرد: نقش روحانیت در این فرآیند بسیار سازنده است و با کمک آنها سپاه پاسداران باید همواره درست، به موقع و غیرمحافظه‌کارانه از انقلاب اسلامی دفاع کند.

کد خبر 252494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز