همشهری آنلاین: رییس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قول داد مشکلاتی که در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان وجود دارد تا اردیبهشت ماه ۹۳ رفع شود.

به گزارش ایرنا، محسن صرامی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این خبر گفت: یکشنبه 18 اسفند ماه رییس کل بانک مرکزی به همراه معاونین و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی در کمیسیون اقتصادی حضور یافت و وعده داد مشکلاتی که در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان وجود دارد تا اردیبهشت ماه 93 برطرف کند.

وی افزود: مشکلاتی درباره انباشت متقاضیان استفاده از تسهیلات وام مسکن و ازدواج وجود دارد که این مسئله فشارهایی را در حوزه‌های انتخابیه بر نمایندگان وارد می‌کند.

نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به افزایش نرخ سود بانکی تسهیلات که از سوی نمایندگان مطرح شده است، گفت: رییس کل بانک مرکزی در این جلسه اعلام کرد که هیچ افزایشی در نرخ سود بانکی وجود نداشته است و وعده داد تعارض بین این اظهارات برطرف شود.

صرامی خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات رییس کل بانک مرکزی، تغییر محسوس و قابل ذکری در افزایش نرخ سود اعمال نشده است و این در حالی است که در گزارش‌هایی که از حوزه‌های انتخابیه به نمایندگان می‌رسد این افزایش نرخ سود غیر محسوس و خزنده بوده است.

وی اضافه کرد: اگر وجود تعارض بین این اظهارات ثابت و معلوم شود که مدیران عامل بانک‌ها به متقاضیان تعدی می‌کنند، احتمالاً از وزیر امور اقتصادی و دارایی در این زمینه طرح سوال می‌شود که طیب‌نیا در جلسه علنی مجلس حضور یابد و به این سوال پاسخ بدهد.

کد خبر 252554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز