دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: ده‌ها نوجوان یهودی در اعتراض به اشغالگری رژیم صهیونیستی و نقض گسترده حقوق فلسطینی‌ها توسط این رژیم در بیانیه‌ای امتناع خود را از انجام خدمت سربازی اعلام کردند؛ اقدامی که موجی را به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته و به‌احتمال زیاد برای آنها مجازاتی سخت به همراه خواهد داشت.

نوجوانان یهودی علیه ارتش صهیونیست

این گروه ۵۰ نفره از نوجوان که با رسیدن به سن ۱۸ سال باید به سربازی می‌رفتند در نامه‌ای سرگشاده به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرده‌اند که به‌خاطر نقش این رژیم در اشغالگری و نقض گسترده حقوق بشر فلسطینی‌ها حاضر به همراهی با ارتش این رژیم نیستند. در نامه این نوجوان‌ها همچنین به نقض گسترده حقوق فلسطینی‌ها ازجمله اعدام‌‌ها، شهرک‌سازی، بازداشت سازمان یافته، شکنجه و مجازات دسته‌جمعی و تقسیم ناعادلانه برق و آب اشاره شده است. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره در این نامه که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته آمده است: هر نوع خدمت نظامی باعث بدتر شدن این شرایط می‌شود و به همین‌خاطر ما نمی‌توانیم به سیستمی که چنین رفتار و کرداری دارد کمک کنیم. روزنامه هاآرتص هم گزارش داده که اعضای این گروه موسوم بهYesh Gvul (به معنای: حد و مرزی وجود دارد) افراد دیگر را هم به ترک خدمت سربازی برای نقش نداشتن در اشغالگری و سرکوب فلسطینی‌ها دعوت کرده‌اند.

این گروه خود را به‌عنوان کمپینی برای صلح جهت جلوگیری از اشغالگری رژیم صهیونیستی با حمایت از سربازانی که از خدمت امتناع کنند معرفی کرده‌اند. رژیم صهیونیستی دارای خدمت سربازی اجباری برای همه دخترها و پسرهاست و هر فردی در سن ۱۸ سالگی یا پایان کلاس دوازدهم باید به سربازی برود. مدت خدمت در ارتش برای پسرها ۳ سال و دخترها ۲ سال است و افراد فراری از خدمت بازداشت و دادگاهی می‌شوند. افرادی که از خدمت سربازی امتناع کنند ممکن است تا یک سال به زندان محکوم شده و در نهایت به‌عنوان فرد ناشایست از خدمت ترخیص شوند. اعتراض به اشغالگری و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در حالی به داخل این رژیم رسیده که بنیامین نتانیاهو روز گذشته مخالفت خود را با هر نوع توقف شهرک‌سازی‌ اعلام کرد.

کد خبر 252605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز