دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شماره ۱۲۳ همشهری پایداری با محوریت برگزاری اردوهای راهیان نور منتشر شد.

پایداری

در این شماره ضمن معرفی تعدادی از شاخص‌ترین یادمان‌های شاخص دوران دفاع مقدس، برنامه‌های بازدیدی و اجرایی امسال ستاد راهیان‌نور شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در قالب طراحی اینفوگرافیک درج شده است. برنامه‌های ستاد مرکزی راهیان‌نور در گفت‌وگو با دبیر این ستاد، جناب سرهنگ ادیبی، حال و هوا و برنامه‌های رزمندگان در جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس، بخشی از روایت‌گری شهید حاج‌احمد سیاف‌زاده در دوره‌های تربیت راویان و کتابشناسی راهیان‌نور از دیگر مباحثی است که به آن‌ها پرداخته شده است.

هم‌چنین در شماره‌ی جدید این مجله، پرونده‌ی «کور رنگی سازمان‌های دیده‌بان حقوق بشر» به بررسی وضعیت حقوق بشر شیعیان در برخی از کشورهای اسلامی مانند بحرین، عربستان، پاکستان و سوریه می‌پردازد. حقوق اقلیت‌های مذهبی در اسناد بین‌المللی و ابعاد مختلف نقض حقوق شیعیان در کشورهای مختلف در این پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

یکی دیگر از موضوعات اصلی این شماره از ماهنامه پایداری، مروری بر زندگی پربرکت سردار رشید اسلام؛ شهید حاج‌احمد سیاف‌زاده است که در قالب پرونده‌ی «یاد ایام» به‌ آن پرداخته شده است. وی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده که نبوغ، تقوا، پشتکار و دیگر ویژگی‌های فردی، از ایشان شخصیتی کم‌نظیر ساخته بود.

گفت‌وگو با خانواده و سردارانی هم‌چون دکتر محسن رضایی، احمد غلام‌پور، مهدی کیانی، جواد خضرایی، محمدنبی رودکی، حسن دانش‌پور و جواد اسدی درخصوص شخصیت والا و فعالیت‌های چشم‌گیر این شهید بخش‌هایی از این پرونده را تشکیل می‌دهند. در این پرونده هم‌چنین زندگینامه‌ شهید سیاف‌زاده و دل‌نوشته شهید حاج‌احمد سوداگر در فراق ایشان درج شده است.

از جمله دیگر مطالب این شماره می‌توان به نقد و بررسی فیلم‌های «شیار143» و «چ»، گزارش ویژه‌برنامه‌هایی هم‌چون رونمایی از خودروهای شهدای هسته‌ای، جایزه ادبی یوسف و گزارش اختتامیه جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا، معرفی کتب تازه منتشرشده در حوزه‌ی دفاع مقدس و بررسی عوامل سازمانی مؤثر بر خلاقیت رزمندگان در دفاع مقدس، اشاره کرد.

شماره 123 مجله همشهری پایداری در 84 منتشر و عرضه گردیده است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.hamshahri mags.com مراجعه نمایند.

کد خبر 252705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز