همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: کمیته‌ای برای بررسی دیدار اشتون با عوامل فتنه ۸۸ درکمیسیون امنیت ملی تشکیل شد.

سید حسین نقوی حسینی در تشریح جلسه امروز(سه شنبه 20اسفند) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: عکس العمل تند و شدید اعضای کمیسیون به اقدام خارج از عرف دیپلماتیک اشتون مبنی بر ملاقات با برخی عوامل فتنه و مسأله‌دار آغازگر جلسه امروز بود.

به گزارش خبرگزاری مجلس، نماینده ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اعضای کمیسیون ضمن محکوم کردن شدید اقدام مذکور، خواستار پاسخگویی وزارت خارجه شدند، اعضا نسبت به عدم توجه وزارت خارجه به تذکر قبلی کمیسیون مبنی بر مراقبت مسؤلانه و جلوگیری از تکرار اتفاقاتی که در سفر هیأت پارلمانی اروپا رخ داد به شدت اعتراض خود را اعلام کردند.

وی ادامه داد:کمیسیون بعد از موضوع ملاقات با فتنه‌گران در سفارت یونان، تذکرات لازم و پیشنهاداتی را به دستگاه دیپلماسی کشور داده بود.

وی ادامه داد:همچنین درکمیسیون تصویب شد، تا «کمیته ویژه‌ای» جهت بررسی چرایی و چگونگی ملاقات اشتون با برخی عوامل فتنه 88 تشکیل و موضوع را حقیقت‌یابی کند که مشخص شود، ملاقات‌های انجام شده با برنامه‌ریزی بوده یا خیر و چه کسانی و چه دستگاه‌هایی در این موضوع کوتاهی کرده‌اند. جوکار و نقوی حسینی به عنوان اعضای کمیته انتخاب شدند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: کمیسیون بیانیه‌ای مبنی بر محکوم کردن دیدار خانم اشتون با برخی عوامل فتنه صادر کرد که به شرح زیر است:

بسمه تعالی

سیاست دولت مبنی بر گسترش روابط با کشورهای دنیا، سیاستی منطقی و مورد حمایت است و در عین حال سیاست مذکور باید مبتی بر عزت ملت و نظام و عدم دخالت در امور داخلی و بر اساس احترام متقابل باشد. ملاقات خانم اشتون با برخی معاندان و عوامل فتنه، اقدامی خارج از عرف دیپلماتیک و دخالت آشکار در امور داخلی کشور است. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این اقدام مداخله‌گرایانه اشتون را به شدت محکوم نموده و وزارت امور خارجه را مسؤل مستقیم آن می‌داند و از وزارت امور خارجه قویا می‌خواهد از اقدامات غیر قابل تحمل و مداخله‌گرایانه هیأت‌هایی که به کشورمان سفر می‌کنند جلوگیری نماید.

کد خبر 252935
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز