چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر امور خارجه ترکیه در نیویورک با دبیر کل سازمان ملل دیدار کرد.

davuduglu

احمد داوداوغلو ،وزیر امور خارجه ترکیه و بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در این دیدار درباره آخرین تحولات اوکراین ، سوریه و روند مذاکرات حل مسئله قبرس گفت‌و‌گو کردند.

داوداوغلو پس از دیدار با دبیر کل سازمان ملل در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت : مسئله اوکراین نباید موجب به فراموشی سپرده‌شدن فاجعه انسانی در سوریه شود.

بنا به گزارش واحد مرکزی خبر،او گفت : ترکیه خواستار انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم این کشور در چارچوب تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل است.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت : چنانچه حکومت سوریه از اجرای این تصمیمات خودداری کند باید مجازات‌هایی علیه دمشق به اجرا گذاشته شود.

داوداوغلو افزود : ترکیه همواره در کنار مردم سوریه است . ما همواره با استفاده گروه‌های درگیر در سوریه از خاک ترکیه مخالفت کرده‌ایم و از همه گروه‌های خارجی از جمله حزب الله لبنان را به خروج از سوریه فراخوانده‌ایم.

او ابراز امیدواری کرد ، نمایندگان طرف‌های درگیر در سوریه بار دیگر بر سر میز مذاکره بنشینند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت : با بان کی مون در این باره که سازمان‌های مختلف ترکیه و موسسات وابسته به سازمان ملل برای کمک‌رسانی به مردم سوریه از طریق گذرگاه‌های مرزی ترکیه با یکدیگر بیشتر همکاری کنند به توافق رسیدیم.

داوداوغلو با بیان این‌که در در دیدار با دبیر کل سازمان ملل مسئله قبرس نیز مطرح شد ، افزود : ما در این باره اتفاق نظر داریم که مذاکرات درباره مسئله قبرس باید منجر به توافق درباره دستیابی به راه حل نهایی شود.

او تاکید کرد ، ترکیه ، یونان و سازمان‌های بین‌المللی به صورت جدی از روند جدید تلاش ها برای حل مسئله قبرس حمایت می‌کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت : امیدوارم این بار به راه حلی برای مسئله قبرس دست پیدا کنیم.

کد خبر 252937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز