پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اوایلش، توبیاس ابزارک کوچکی را که همسرش یک سال پیش از نیویورک برایش خریده بود، اسباب‌بازی تلقی می‌کرد، اما حالا دونده‌ای با پشت کار است که ساعت مچی مشکی‌اش را هر روز و عملا همیشه دستش می‌کند.

gadgets

خبرگزاری آلمان از مونیخ گزارش داد، هنگامی که او مشغول دویدن در پارک است یا به سمت خودروی خود می‌رود، ساعت مچی‌اش تعداد گام‌هایی را که برداشته است، می‌شمارد.

او می‌گوید: و اگر به هدف روزانه‌ام، نرسم، به من می‌گوید که باید بیشتر قدم بزنم چون خیلی تنبل هستم.

دستگاه‌های قابل حمل که علایم حیاتی بدن را رهگیری و اندازه‌گیری می‌کند، روز به روز محبوب‌تر می‌شود. علاوه بر ساعت‌های مچی، عینک‌ها، تی‌شرت‌ها و ساعت‌های دارای حسگر داخلی هم به بازار آمده که می‌تواند سطح فعالیت ورزشی‌تان را اندازه‌گیری و آن را برای تحلیل ذخیره کند.

کریستین اشتامل، رییس شرکت فناوری‌های پوشیدنی، از شرکت‌های پیشرو جهان در این حوزه از دستگاه‌های الکترونیک می‌گوید: نایکی زمانی پیشتاز این حوزه بود، اما حالا به ندرت هیچ تولیدکننده بزرگ ورزشی را می‌بینید که چنین تجهیزاتی را تولید نکند.

وی می‌گوید: خودروها و موتورسیکلت‌ها سرعت‌سنج دارد، اما هیچ چیزی برای بدن انسان طراحی نشده بود.

حدود 13 سال پیش نخستین تی‌شرت با ECG طراحی شد. در همین حال، بازار به سمت تولید محصولاتی در این حوزه می‌رود. اشتامل می‌گوید: گوشی‌های هوشمند این حوزه را به شدت شکوفا کرده‌اند.

به مدد فناوری‌های بی‌سیم مثل بلوتوث و سطوح بالای استانداردسازی، امکان توسعه بیشتر در این حوزه فراهم آمده است. حالا تولیدکنندگان مشغول ساعت‌های مچی، عینک‌ها و ساعت‌هایی هستند که بتواند به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها متصل شود. به خاطر طراحی‌های رنگارنگ، ساعت‌های مچی حالا کاملا مطابق مد روز شده‌اند.

اولاف مارکهوف، رییس اداره اروپای غربی نایکی می‌گوید: مصرف‌کنندگان به صورت تدریجی در حال کشف ارتباط جدید بین دنیای فیزیکی و دیجیتال هستند.

کد خبر 253325
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز