همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اولویت اول برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری است.

محمود واعظی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در قشم افزود: با راه اندازی این شبکه، سرعت اینترنت در کشور نامحدود خواهد شد، بطوری که در منازل به حداقل دو مگابایت و در مراکز تجاری به 10 الی 20مگابایت خواهد رسید.

به گفته وی راه اندازی این شبکه در سال 93 برای کلان شهرها و شهرهای بزرگ کشور هدف گذاری شده و درسال 94 این شبکه در کل کشور راه اندازی خواهد شد.

وی گسترش شبکه اینترنت را به مناطق محروم و روستاهای کشور اولویت دوم برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جدید اعلام کرد و گفت: اعطای پروانه نسل سوم تلفن همراه به اپراتورها نیز اولویت بعدی این وزارتخانه در سال جاری است تا اپراتورها بتوانند خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارایه کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از برقراری ارتباط قشم با بندرعباس از طریق فیبرنوری و پیوستن قشم به شبکه سراسری کشور خبر داد و گفت: با توجه به وسعت برنامه های توسعه سازمان منطقه آزاد قشم و همچنین افزایش تعداد مسافران و گردشگران قشم در برخی از ایام سال، این اقدام می تواند مشکلات کنونی ارتباطی را در این جزیره به شدت کاهش دهد.

واعظی همچنین از ایجاد دیتا سنتر در قشم خبر داد و گفت: این مرکز که تاسیس آن را در بازگشت از سفر پیگیری خواهم کرد، می تواند گشایش بسیار خوبی از نظر اینترنت برای کاربران اداری، تجاری، صنعتی و شخصی در قشم ایجاد نماید.

وی توسعه زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) در مناطق آزاد کشور را در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید مورد تاکید قرار داد و گفت: کلیه کسانی که در این مناطق درحال فعالیت هستند باید به راحتی بتوانند از طریق اینترنت، تلفن همراه و خط ثابت با نقاط مختلف کشور و دنیا در ارتباط باشند.

به گفته وی توسعه شبکه تلفن همراه و اینترنت در روستاهای قشم و همچنین رفع نقاط کور شبکه تلفن همراه در جاده های جزیره قشم از جمله اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چند ماه آینده بشمار می‌رود.

کد خبر 253799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز