یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری ایتارتاس از بسته شدن گذرگاه های مرزی اوکراین با شبه جزیره کریمه توسط مرزبانان اوکراینی خبر داد.

 اوکراین گذرگاه های مرزی با کریمه را بست

به گزارش ایرنا، در گزارش ایتارتاس به نقل از یک مقام دفتر نماینده رییس جمهوری روسیه در حوزه فدرال کریمه (روسیه) گفته شده است: سازمان مرزبانی اوکراین از ساعت شش بعد از ظهر روز شنبه به وقت مسکو بطور یکجانبه ورود و خروج به منطقه کریمه از اوکراین را متوقف کرده است.

وی افزود: به همین دلیل نظامیان اوکراینی علاقمند به بازگشت به کشور خود نمی توانند منطقه کریمه را ترک کنند.

به گفته مقام روس، هدف این اقدام تحریک آمیز اوکراین، متهم کردن مقامهای کریمه به جلوگیری از خروج مردم از این منطقه به زور است تا به این وسیله در منطقه مرزی با اوکراین کانون تشنج ایجاد شود.

وی اضافه کرد: افرادی که در کی یف چنین دستورهایی را صادر می کنند در واقع حقوق شهروندان اوکراینی علاقمند به خروج از منطقه کریمه را نقض می کنند.

جمهوری خودمختار کریمه از روز 19 ماه مارس گذشته با امضای قراردادی با روسیه به این کشور ضمیمه شد.

حدود 450 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون و 150 هزار نفری این منطقه اوکراینی تبار هستند و روسیه به آنها و سایر ساکنان این منطقه شامل یک و نیم میلیون روس تبار و 250 هزار تاتار کریمه تابعیت روسی می دهد.

به گفته دمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه، اگر در طول یک ماه ساکنان کریمه با گرفتن تابعیت روسیه مخالفت نکنند شهروند روسیه خواهند شد.

در منطقه کریمه همچنین حدود 18 هزار پرسنل نظامی اوکراین مستقر هستند که مقامهای روس به آنها پیشنهاد استخدام در ارتش روسیه کرده اند.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، 2 هزار نظامی اوکراینی برای ترک کریمه اعلام آمادگی کرده اند.

 

کد خبر 253805
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز