سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: استاد باستانی پاریزی ادیب، مورخ و نویسنده برجسته ایرانی، صبح سه شنبه (امروز) در بیمارستان مهر تهران درگذشت.

محمد ابراهیم باستانی

به گزارش  ایرنا استاد فقید که دی ماه ۱۳۰۴ در پاریز شهرستان سیرجان از توابع استان کرمان متولد شد، از مفاخر دانش، ادب و فرهنگ کرمان و ایران به شمار می رود.

کتاب‌ها و مقالاتی ارزنده و مشهور از این مورخ، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه تهران به یادگار مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان در پی درگذشت چهره ماندگار ادب و فرهنگ ایران دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی پیام تسلیت منتشر کردند.

در پیام مشترک آیت الله سیدیحیی جعفری و علیرضا رزم حسینی آمده است: با کمال تاسف باخبر شدیم روح بلند چهره ماندگار فرهنگ، تاریخ، ایران و فخر کرمانیان استاد مسلم دکتر باستانی پاریزی پروازی جاودانه را آغاز کرد و در جوار قرب حق ماوا گرفت. بدون تردید حافظه تاریخی ایرانیان، کرمانیان و شیفتگان تاریخ و ادبیات این مرز و بوم هیچگاه نقش بارز این استاد برجسته را فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه و استاندار کرمان بیان کردند: عشق و علاقه وافر آن فقید سعید به زادگاهش استان کرمان بر کسی پوشیده نبود و تالیفات، مقالات و کتب متعددی که در این راستا به زیور طبع آراست گواهی روشن بر این واقعیت است.

این پیام می افزاید: استاد باستانی پاریزی همچنین بسیاری از دانشجویان را در مقاطع مختلف دانشگاهی تربیت کرد و خاطره حضور در کلاس درس وی برای همگان ماندگار خواهد ماند.

در ادامه این پیام آمده است: این مصیبت بزرگ را به همه اقشار مختلف مردم به ویژه دانشگاهیان و بزرگان عرصه علم و ادب و تاریخ تسلیت عرض می نماییم امید است الطاف خفیه حضرت رب الارباب روح بلندش را جرعه نوش دریای رحمت واسعه قرار داده و به خانواده محترم ایشان و بازماندگان صبر و اجر جمیل عنایت فرماید.

کد خبر 253890
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز