همشهری آنلاین: رییس دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد بنیاد فرهنگی استاد فقید محمد ابراهیم باستانی پاریزی در آینده نزدیک در استان کرمان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حمید میرزاده با اعلام این خبر، به آثار فراوان استاد پاریزی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: با تاسیس این بنیاد مجموعه آثار استاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی که بیش از 70 جلد خطی و غیرخطی مربوط به تاریخ سیرجان و استان کرمان است جمع‌آوری و در اختیار محققان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: قرار بود این کار در زمان حیات استاد انجام شود ولی برغم تلاش‌های بعمل آمده چنین توفیقی حاصل نشد از این رو با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده با استاندار کرمان، فرماندار و نماینده مردم سیرجان مقرر شد این بنیاد در آینده نزدیک ایجاد شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به فعالیت‌ها و اقدامات انجام گرفته استاد باستانی پاریزی در رشته و حوزه تاریخ اشاره کرد و گفت: همه دانش‌پزوهان رشته تاریخ به نوعی مدیون استاد پاریزی هستند.

میرزاده همچنین به مجموعه کتب و آثار استاد پاریزی درباره تاریخ استان کرمان و سیرجان اشاره کرد و افزود: استاد پاریزی مایه فخر کرمان، کرمانیان و ایرانیان است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه استاد باستانی پاریزی از ابتدای جوانی خود تا آخرین لحظات عمرش در پی دانشجویی، دانش‌افروزی، دانش‌افزایی و دانش‌اندوزی بود و هیچ فرصتی را از دست نمی‌داد.

کد خبر 254154
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز