دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حضرت آیت الله خامنه‌ای از مدیریت مصرف به عنوان یکی از مسایل اقتصاد مقاومتی یاد کرده و بر این نکته تاکید کردند که بخش عملیاتی صرفه جویی از دولت آغاز شود.

رهبری

یک مساله در اقتصاد مقاومتی، مدیریت مصرف است. مصرف هم باید مدیریت شود. این قضیه اسراف و زیاده روی، قضیه مهمی در کشور است. خب، حالا چگونه باید جلوی اسراف را گرفت؟ فرهنگ سازی هم لازم است، اقدام عملی هم لازم است.

فرهنگ سازی اش بیشتر به عهده رسانه هاست. واقعا در این زمینه، هم صدا وسیما در درجه اول و بیش از همه مسوولیت دارد، هم دستگاه های دیگر مسوولیت دارند. باید فرهنگ سازی کنید. ما یک ملت مسلمان علاقه مند به مفاهیم اسلامی هستیم، اینقدر در اسلام اسراف منع شده و ما متاسفانه در زندگی مان اهل اسرافیم! بخش عملیاتی اش هم به نظر من از خود دولت باید آغاز شود.

در گزارش‌های شماها من خواندم، حالا هم بعضی از دوستان اظهار کردند که دولت درصدد صرفه جویی است و می خواهد صرفه جویی کند؛ بسیار خوب، این لازم است؛ این را جدی بگیرید.

دولت خودش یک مصرف کننده بسیار بزرگی است. شما از بنزین بگیرید تا وسایل گوناگون، یک مصرف کننده بزرگ، دولت است. حقیقتا در کار مصرف، صرفه جویی کنید. صرفه جویی، چیز بسیار لازم و مهمی است. به مصرف تولیدات داخلی هم اهمیت بدهید.

در دستگاه شما، در وزارتخانه شما، اگر کار جدیدی انجام می گیرد، اگر چیز جدیدی خریده می‌شود، اگر همین اقلام روزمره ای که مورد نیاز وزارتخانه است، تهیه می شود، سعی کنید همه اش از داخل باشد؛ اصرار بر این داشته باشید؛ خود این، یک قلم خیلی بزرگی می‌شود. اصلا ممنوع کنید و بگویید هیچکس حق ندارد در این وزارتخانه جنس خارجی مصرف کند. به نظر من اینها می تواند کمک کند.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت در دوم شهریور 1391

کد خبر 254284
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز