یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه انیمیشن "شکرستان" با تهیه کنندگی سید مسعود صفوی در دومین جشنواره "سیلک رود" (Silk Road Film Festival) ایرلند عنوان اول را کسب کرد.

پویانمایی

به گزارش ایلنا، این جشنواره میزبان فیلم‌هایی از کشورهایی است که زمانی جزو مسیر بازرگانی جاده ابریشم بوده‌اند و بر سینمای آسیا، عرب، فارس و آسیای میانه تمرکز دارد، از جمله کشورهای شرکت کننده در این جشنواره می‌توان به لبنان، فلسطین، قزاقستان، چین، ژاپن، پاکستان، مراکش، ترکیه، آلبانی و ... اشاره کرد.

در جشنواره "سیلک رود" که از ۱۹تا ۲۵مارس در شهر دوبلین ایرلند برگزار شد، در مجموع 170 فیلم در بخش های مختلف جشنواره به نمایش در آمد.

همچنین محمود کلاری ریاست هیات داوران این جشنواره را بر عهده داشت.

فیلم کوتاه «مادرانه» ساخته نوید نیکخواه آزاد، «دزدی» ساخته محمد فراهانی، مستند «راز ماندگار» ساخته خشایار محمودآبادی و انیمیشن «شکرستان» ساخته بابک نظری و سعید ضامنی به نمایندگی از ایران در این جشنواره حضور داشتند.

مجموعه انیمیشن شکرستان به تهیه کنندگی مسعود صفوی با مشارکت مرکز انیمیشن حوزه هنری، شبکه دو سیما و موسسه صبا تولید شد.

داستان‌های این مجموعه با بیش از ۱۸۰ شخصیت در یک شهر قدیمی و خیالی روی می‌داد که با استقبال مخاطبان زیادی روبرو شد.

انیمیشن شکرستان در هر قسمت دارای داستانی مجزا بود که شخصیت ها بنا به نیازهای دراماتیک هر قصه، در هر قسمت نقشی متفاوت برعهده می‌گرفتند.

قصه‌های این انیمیشن بر اساس داستان‌ها، ضرب المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانه ایرانی-شرقی انتخاب و سپس با رویکردی مدرن و به روز به رشته تحریر در آمدند.

کد خبر 254855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز