یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روستایی اهل دهستان کیشکور از توابع شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان در اقدامی نادر برای تنبیه روباه‌ها و جلوگیری از حمله به مرغ‌هایش ۶ روباه را به دار آویخت.

دار زدن ۶ روباه به بهانه عبرت سایر روباه‌ها

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، این روستایی به زعم خود با آویزان کردن 6 روباه قصد ترس و وحشت سایر روباه‌ها را داشته است تا به مرغ‌ها حمله نکنند.

اقدام این فرد موجب ناراحتی سایر اهالی روستا شده است به طوری که ریش سفیدان و روحانیون منطقه با تذکر به وی خواستار حفظ و صیانت از حیات وحش شدند.

در همین ارتباط مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان از پیگیری این موضوع خبر داد و تصریح کرد: فرد متخلف را از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار خواهیم داد.

"خسرو افسری" خاطر نشان کرد: روستاییان سیستان و بلوچستان بر اساس باورهای سنتی همواره نه تنها از حیوانات حمایت و صیانت کرده‌اند بلکه با محیط بانان نیز همکاری مستمری داشته‌اند.

به عنوان مثال اهالی شهرستان سرباز به تمساح‌های گاندو که هر از چند گاه در کنار برکه‌ها دام‌های آنها را شکار می‌کنند، هیچ آسیبی وارد نمی‌کنند زیرا معتقدند تمساح موجب برکت و فراوانی آب می‌شود.

شهرستان مرزی سرباز به مرکزیت شهر راسک در 500 کیلومتری جنوب زاهدان با هوای گرم و مرطوب قطب کشاورزی به ویژه تولید میوه‌های استوایی همچون انبه و موز است.

همچنین رودخانه سرباز که در این شهرستان جریان دارد علاوه بر میزبانی پرندگان مهاجر در زمستان محل اصلی زیست تمساح‌های پوزه کوتاه ایرانی موسوم به گاندو است که طی سال‌های اخیر باعث جذب گردشگر و توریست شده است.

هم اکنون حدود 50 تمساح در ایستگاه تحقیقات زیستی "ریکوکش" در روستای "درگس" شهرستان سرباز تحت مراقبت قرار دارند و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

روستای درگس در کیلومتر 30 جاده جکیگور- چابهار قرار دارد.

کد خبر 254861
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز