چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شش شرکت بزرگ فیلم‌سازی هالیوود از سایت معروف اینترنتی اشتراک فایل "مگاآپلود" شکایت کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، شش کمپانی بزرگ فیلمسازی هالیوود شامل فاکس قرن بیستم، دیزنی، برداران وارنر، یونیورسال، کلمبیا پیکچرز و پارامونت از سایت مگاآپلود و صاحب آن «کیم داتکام» به اتهام تسهیل نقض قانون کپی‌رایت و همچنین کسب سود و منفعت از این راه شکایت کرده‌اند.

مگاآپلود یکی از بزرگترین وبسایت‌های اشتراک فایل است که در سال ۲۰۱۲ تعطیل توسط دولت آمریکا مسدود شد و هم‌اکنون این کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی مدعی شده‌اند که فعالیت این وب‌سایت به آنها ۵۰۰ میلیون دلار ضرر زده است.

این در حالی است که «کیم داتکام» صاحب وب‌سایت مگاآپلود این اتهام را رد کرده و می‌گوید این وب‌سایت فقط یک سرویس ذخیره فایل بوده است.

«استیون فابریزیو»، مشاور حقوقی بین‌المللی انجمن فیلم آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وقتی دستگاه قضایی آمریکا در سال ۲۰۱۲ مگاآپلود را تعطیل کرد، تمام برآوردها حاکی از آن بود که آن بزرگترین و فعال‌ترین وبسایت قانون‌شکن بود که تولید محتوای خلاقانه را در دنیا هدف قرار داده بود.

انجمن فیلم آمریکا مگاآپلود را متهم کرده که به کاربرانش پول می‌پرداخته تا فیلم‌های پرطرفدار را در این وب‌سایت آپلود کنند، بنابراین به هیچ وجه یک سرویس ذخیره فایل نبوده بلکه به گفته «فابریزیو» کارش توزیع غیرقانونی محتوا در سطح وسیع بوده است که شامل فیلم، سریال‌ تلویزیونی و دیگر محصولات صنعت سرگرمی می‌شود.

کد خبر 255279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز