همشهری آنلاین: سه یادداشت تفاهم و یک موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و الهام علی اف به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، این اسناد پس از استقبال رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران از رییس جمهوری آذربایجان در ساختمان جمهوری مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد به امضا رسید.

یک یادداشت تفاهم امروز بین وزارتخانه‌های ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به امضای محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ایران و المار محمد یارف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان رسید.

یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت کشور ایران و وزارت حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان دیگر سندی بود که توسط عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران و المار محمد یارف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امضا شد.

همچنین وزارت راه و شهرسازی ایران و وزارت محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری آذربایجان یادداشت تفاهم همکاری را منعقد کردند که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران و حسین غلو باقراف وزیر محیط زیست آذربایجان آن را به امضا رساندند.

آخرین سند، موافقتنامه همکاری درباره ساخت و بهره برداری نیروگاه های برق آبی، اردوباد و مارازاد بود که حمید چیت چیان وزیر نیرو و شاهین مصطفی اف وزیر تجارت و صنعت جمهوری آذربایجان آن را امضا کردند.

علی اف رییس جمهوری آذربایجان صبح امروز با دعوت رسمی روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

کد خبر 255337
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز