گروه اجتماعی: رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از ابلاغ بخشنامه افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان خبر داد و گفت: افزایش حقوق ۲۵درصدی به همراه افزایش کمک‌های جانبی مانند حق مسکن، معیشت و سنوات که به حقوق بازنشستگان اضافه می‌شود تا پایان فروردین به‌حساب آنها واریز خواهد شد.

اجتماع - نهاد ها

علی‌اصغر بیات در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه افزایش حقوق سایر سطوح مزدی یعنی آنهایی که بیشتر از حداقل حقوق دریافت می‌کنند، 20درصد است، گفت: براساس ماده 41قانون کار و 111و 96قانون تأمین اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است که همه ساله حقوق بازنشستگان را افزایش دهد که امسال برای نخستین بار این افزایش در فروردین‌ماه با حمایت و کمک مسئولان و مدیر سازمان تأمین اجتماعی و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آنها پرداخت می‌شود.

وی گفت: افزایش 25درصدی مستمری بازنشستگان علاوه بر حقوق فروردین‌ماه آنها و به‌صورت جداگانه به این افراد پرداخت می‌شود که سایر کمک‌های جانبی نیز مانند حق مسکن، حق سنوات و کمک به معیشت مستمری بگیران (حق بن) در سال‌جاری افزایش‌یافته و تا پایان فروردین‌ماه محاسبه و پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول در کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی از ابلاغ بخشنامه افزایش حقوق بازنشستگان از سوی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: براساس این بخشنامه افزایش حقوق بازنشستگان تا سی‌ام‌ماه جاری پرداخت می‌شود و تمامی شعب موظفند پس از نصب نرم‌افزار مربوط مستمری اردیبهشت‌ماه سال‌جاری را محاسبه و تفاوت فروردین امسال را نیز طی لیست جداگانه‌ای به مبادی پرداخت ارسال کنند.

بیات به افزایش کمک‌های جانبی اشاره کرد و اظهار داشت: براساس بخشنامه ابلاغ شده، حق سنوات مازاد بر 20سال سابقه پرداخت حق بیمه مستمری‌بگیران از ابتدای سال دوم برقراری پرداخت و 500تومان تعیین شده است. همچنین کمک هزینه مسکن مستمری‌بگیران بازنشسته و از کار افتاده مجرد، متاهل و متکفل و بازماندگان تک نفره و یا بیشتر 10هزار تومان درنظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته حق مسکن این افراد 3هزار تومان افزایش داشته است.

وی همچنین در مورد افزایش کمک معیشت مستمری‌بگیران گفت: هزینه کمک معیشت بازنشستگان که در قالب حق بن به آنها ارائه می‌شود، از 22هزار تومان به 30هزار تومان افزایش پیدا کرده است که به‌صورت ماهانه همراه با مستمری به‌حساب بازنشستگان و مستمری بگیران واریز می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی درخصوص افزایش سایر سطوح مزدی نیز گفت: با توجه به اینکه براساس ماده 96 باید این افزایش حقوق به تصویب هیأت وزیران برسد، بر همین اساس برای این افراد که بیش از حداقل حقوق دریافت می‌کنند، 20درصد افزایش درنظر گرفته شده که به‌صورت علی‌الحساب به آنها پرداخت می‌شود. به گفته وی، البته سازمان تأمین اجتماعی نظر موافقی برای افزایش 25درصدی حقوق سایر سطوح مزدی نیز دارد که درصورت تصویب هیأت وزیران مابقی آن پرداخت خواهد شد.

بیات در مورد میزان حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز تأکید کرد: با افزایش درنظر گرفته شده حداقل حقوق این افراد در سال‌جاری به 609هزار تومان در‌ماه می‌رسد.رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفت: طی سال‌های گذشته افزایش حقوق مستمری‌بگیران چندین‌ماه پس از آغاز سال به آنها پرداخت می‌شد، اما امسال برای نخستین بار در تاریخ سازمان تأمین اجتماعی، بازنشستگان افزایش حقوق خود را در نخستین‌ماه سال دریافت می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود بازنشستگان نسبت به تصمیمات دولت نظر مثبت داشته باشند.

کد خبر 255497
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز