همشهری آنلاین: نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به نقل از وزیر نفت گفت که زنگنه اعلام کرده است، ظرفیت تولید نفت خام ایران تا سال ۱۳۹۷ به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه و حجم تولید گاز به یک هزار میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

بیژن زنگنه نامدار

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، علی مروی اظهار داشت: بی‍ژن نامدار زنگنه در جلسه کمیسیون انرژی مجلس اقدامات وزارت نفت در حوزه اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد و یکی از محورهای اصلی سخنان وزیر نفت در این جلسه، استحصال نفت و گاز از میدان‌های مشترک و به پایان رساندن پروژه‌های در حال اجرا بود.

وی با اشاره به گزارش وزیر نفت در کمیسیون انرژی مجلس نیز گفت: بر اساس برنامه اعلام شده از سوی زنگنه، امسال 100 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده خواهد شد.

موسی احمدی عضو دیگر کمیسیون انرژی نیز در خصوص این دیدار گفت: واردات بنزین بحث دیگر کمیسیون انرژی بود که به عقیده وزیر نفت، واردات از نظر هزینه و مصرف به نفع کشور است و به میزان مورد نیاز باید این محصول وارد کشور شود.

دبیر کمیسیون انرژی تصریح کرد: آلایندگی بنزین نیز از دیگر موارد مطرح شده بود که به گفته زنگنه، اقدام های بسیار خوبی در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها انجام شده و اکنون بنزین در حد استانداردهای جهانی است.

کد خبر 255610
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز