همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران هیچ گاه میز مذاکره را ترک نکرده است، گفت: گاهی تصور می‌کنند با درشتگویی می‌توانند در عزم ملت ایران تغییر ایجاد کنند ولی آنان حنجره های خود را خراش ندهند و عاقلانه رفتار کنند.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی شنبه در همایش تکریم مادران و همسران شهدا که در محل سالن سیدالشهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: بسیاری کشورها هستند که جرات ندارند در مقابل استکبار ایستادگی کنند ولی ما این قدرت استقامت را در مردم ایران دیده‌ایم.

وی افزود: گاهی در هنگام مساله هسته‌ای آنها درشتی‌هایی می‌کنند که البته ما جنس این درشتی‌ها را می شناسیم، آنان ژست های توخالی زیادی دارند که نباید فریب آنها را خورد.

لاریجانی ادامه داد: دوطرف اعلام کردند می خواهیم مذاکره کنیم و ایران در این راستا هیچ گاه میز مذاکره را ترک نکرد، این، آنها بودند که در دوران مذاکرات حرف‌های کلفت می‌زنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آنان فرهنگ ما را نمی‌شناسند، گفت: آنان تصور می‌کنند با درشتگویی می توانند تغییری در عزم ملت ایران ایجاد کنند ولی باید بپذیرند با ملت ایران و خانواده شهدا رو به رو هستند که خون استقامت در رگ‌های آنان جاری است.

وی ادامه داد: آنان حنجره‌های خود را خراش ندهند و تصور نکنند روزی می‌توانند بر ملت ایران تاثیر بگذارند، آنان عاقلانه رفتار کنند زیر راه ما همین است.

  • سرافرازی و پیشرفت کشور مدیون تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است

رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در 34 سال گذشته آنها تلاش کردند کشور ما را با برخی سستی‌ها مواجه کنند اما آنچه موجب عزت ما شد جایگاه ولایت فقیه بود که هم در زمان امام خمینی (ره) و هم در زمان رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه باعث اقتدار ما در طول سال‌های پس از انقلاب شد این بود که همواره مردم ما در حمایت از رهبر معظم انقلاب یکدل بودند و آنهایی که بی وفایی کردند نیز سزای خود را چشیدند.

لاریجانی تاکید کرد: در موضوع هسته‌ای نیز در طول این دو دهه توانسته ایم با فرمایشات رهبر معظم انقلاب به این جایگاه برسیم، در طول این سال‌ها حوادث حساسی در کشور رخ داد که ما توانستیم با راهنمایی‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از این حوادث مصون بمانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به جنگ 33 روزه لبنان اشاره کرد و گفت: در زمان کوران سخت جنگ فردی به نام کیسینجر در مقاله ای از غربی ها خواست قطعنامه ای علیه ایران بدهد؛ حال می‌خواهیم بدانیم جنگ حزب الله لبنان چه ربطی به ایران داشت.

لاریجانی افزود: خط دهی‌های او تا بدانجا پیش رفت که فشارها علیه ایران زیاد شد و همین مساله نشان داد ایران کانون مقاومت عالم اسلام است و اگر مسلمانان در گوشه‌ای از دنیا فشار بیاورند به ایران نیز فشار می آورند، از این رو آمریکایی‌ها دست به کار شدند و فشارهای خود را علیه ایران افزایش دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آن زمان بسیاری از کشورها خود را به خواب زده بودند و گاهی به رژیم صهیونیستی کمک می‌کردند ولی ما در آنجا شاهد بودیم که استقامت یکی از راه‌های پیروزی بود.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد اگر جامعه ما می‌خواهد از سنگلاخ‌های غربی‌ها عبور کند باید با فضیلت، استقامت و ولایت مداری پیش برود و اینها کلید کشور ماست.

وی خطاب به مادران و همسران شهدا اظهار داشت: خوشحالم که رییس بنیاد شهید اعلام کرد که قانون جامعه ایثارگری محقق خواهد شد؛ چند سال بود که این قانون اجرا نمی شد، در این راستا از دولت هم تشکر می‌کنم.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر در زندگی مادران شهدا تامل کنیم به خصوصیات بارز آنها دست خواهیم یافت.

لاریجانی افزود: آن موضوعی که جامعه ما را از سایر جوامع متمایز می‌کند تفکر مجاهدت، شهامت و فضیلت است که در مقابل، قدرت‌های استکباری آن را ندارند.

وی ادامه داد: جامعه‌ای که فرهنگ شهادت را از درون خود کنار بزند هر قدر هم پیشرفت کند قدرت ایستادگی را از دست می‌دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه ما باید با فضیلت راه ایستادگی را طی کند و با ولنگاری نمی‌شود این راه را طی کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: برخی تصور می کنند اگر ما استقامت نداشته باشیم و یا راهمان را تعویض کنیم پیشرفت ایجاد می‌شود که این، یک نگاه سرسری است.

وی با اشاره به اینکه ما نباید از تفکر مجاهدانه و شهادت طلبانه فاصله بگیریم گفت: این ارتجاع و گمراهی است که از تفکر مجاهدانه و شهادت طلبانه فاصله بگیریم.

وی ادامه داد: استقامت داشتن بی هزینه نیست ولی باید دردسرها را به جان خرید تا در آینده توفیق برای کشورمان باشد.

وی گفت: این سنگ اندازی‌ها که ابرقدرت ها از اول انقلاب به ملت ایران داشته‌اند به خاطر راه ملت ایران است که همواره راه نه شرقی نه غربی بوده است.

لاریجانی در ادامه به زندگی حضرت ام البنین (س) اشاره کرد و گفت: ایشان شیرزنی اسوه و نمونه بودند و شخصیت بافضیلتی بودند که از نظر فرهنگ اسلامی فکر قوی داشتند و اهل شعر فاخر بودند.

وی گفت: ما باید فضیلت، استقامت و ولایت مداری را از حضرت ام البنین (س) بیاموزیم که صحبت های ایشان پس از واقعه کربلا باعث بیداری مسلمانان شد.

در این مراسم علی لاریجانی رییس مجلس شورای و حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اهدای هدایایی از جمعی از همسران و مادران شهدا تقدیر کردند.

مهر نیز گزارش داد: رئیس مجلس شورای اسلامی دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای را از عوامل اقتدار کشور خواند و گفت: مسئله هسته‌ای در طول دو دهه گذشته با حمایت مقام معظم رهبری فراز و فرودها را طی کرد و در واقع راهنمایی‌های رهبری موجب مصون ماندن کشور از حوادث است. آنچه باعث اقتدار ایران شد این بود که همه در اطاعت از رهبری یکدل بودند، آنهایی هم که بی وفایی کردند سزایش را چشیدند.

کد خبر 255623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز