همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس بار دیگر بر مصوبه لایحه معاهده استرداد مجرمان میان ایران و چین اصرار ورزیده و این لایحه را برای تصمیم گیری نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه 24 فروردین) در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه معاهده استرداد مجرمان میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بار دیگر با این لایحه موافقت کردند که براساس آن به علت مخالفت شورای نگهبان با برخی از مواد این لایحه، لایحه معاهده استرداد مجرمان میان ایران و چین برای تصمیم گیری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در این نشست مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با لایحه مذکور با بیان اینکه اعمال قوانین و مقررات بر خلاف موازین شرعی کار درستی نیست، گفت: قطعا باید ایرادات از سوی اعضای کمیسیون برطرف شود.

همچنین قاسم جعفری در موافقت با لایحه معاهده استرداد مجرمان میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با بیان اینکه برخی از کشورها قطعا با مسائل شرعی اسلام آشنا نیستند، گفت: شورای نگهبان به وظایف خود عمل کرده اما نظام جمهوری اسلامی برای خروج از بن بست راهکاری به نام مجمع تشخیص مصلحت نظام را تعیین کرده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از ایرانیان در چین زندانی هستند که برای حل مشکل آنها تصویب این لایحه بسیار ضروری است.

کد خبر 255704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز